- 1. Incasarile statului de pe urma poluarii auto ar putea fi de 10 ori mai mari, fara un impact major asupra buzunarelor cetatenilor
- 2. Justitia ar fi respectata
- 3. Principiul „poluatorul plateste” chiar va fi respectat
- 4. Aceasta taxa pe poluare sau timbru de mediu (numiti-l cum vreti) nu va mai fi discriminatorie
- 5. Afacerile la negru cu rable din import ar fi stopate
- 6. Si masinile inmatriculate in alte tari vor plati pentru cat polueaza in Romania
- 7. Prima de casare ar putea sa fie crescuta substantial, la 5.000 euro
- 8. Ar putea fi sustinute bonusuri ecologice de 10.000 euro pentru masini electrice, hibride reincarcabile la priza si pe hidrogen
- 9. Industria auto nationala va fi protejata
- 10. Singura solutie pentru limitarea masinilor vechi e un impozit anual regandit
Singura solutie pentru limitarea masinilor vechi e un impozit anual regandit
Cea mai delicata problema este regandirea sistemului de taxare anual: impozitul.
In acest moment el este inechitabil si tine cont doar de un singur factor: capacitatea cilindrica. Impozitul anual este singurul instrument prin care vechimea parcului auto poate fi controlata eficient!
Impozitul anual va trebui sa tina cont de: (1) capacitatea cilindrica, (2) puterea masinii si (3) vechimea.
Cu cat masina are motor mai mare, putere mai mica si vechime mai mare impozitul ar trebui sa fie mai MARE, ajungand la cateva mii de lei/an.
Cu cat masina este mai puternica, are un motor mai mic si este mai noua impozitul ar trebui sa fie cat mai MIC.
Ar putea fi scutite de impozitul anual masinile noi timp de doi ani de la achizitie.
Pentru a proteja istoria auto nationala, masini precum Aro si Dacia vechi ar putea intra intr-o categorie speciala de impozitare anuala, suma urmand sa fie zero. Nu sunt atat de multe masini Aro si Dacia vechi in circulatie incat aceasta scutire sa afecteze bugetul. In fata Uniunii Europene aceasta scutire poate fi argumentata prin dorinta de a proteja mostenirea, istoria, industriei auto nationale.