Acasa Romania 10 motive pentru care timbrul de mediu ar trebui inclus in pretul carburantului si impozitul auto anual regandit

10 motive pentru care timbrul de mediu ar trebui inclus in pretul carburantului si impozitul auto anual regandit

de Adrian Mitrea

Singura solutie pentru limitarea masinilor vechi e un impozit anual regandit

Cea mai delicata problema este regandirea sistemului de taxare anual: impozitul.

In acest moment el este inechitabil si tine cont doar de un singur factor: capacitatea cilindrica. Impozitul anual este singurul instrument prin care vechimea parcului auto poate fi controlata eficient!

Impozitul anual va trebui sa tina cont de: (1) capacitatea cilindrica, (2) puterea masinii si (3) vechimea.

Cu cat masina are motor mai mare, putere mai mica si vechime mai mare impozitul ar trebui sa fie mai MARE, ajungand la cateva mii de lei/an.

Cu cat masina este mai puternica, are un motor mai mic si este mai noua impozitul ar trebui sa fie cat mai MIC.

Ar putea fi scutite de impozitul anual masinile noi timp de doi ani de la achizitie.

Pentru a proteja istoria auto nationala, masini precum Aro si Dacia vechi ar putea intra intr-o categorie speciala de impozitare anuala, suma urmand sa fie zero. Nu sunt atat de multe masini Aro si Dacia vechi in circulatie incat aceasta scutire sa afecteze bugetul. In fata Uniunii Europene aceasta scutire poate fi argumentata prin dorinta de a proteja mostenirea, istoria, industriei auto nationale.

Lasa un comentariu