- 1. Incasarile statului de pe urma poluarii auto ar putea fi de 10 ori mai mari, fara un impact major asupra buzunarelor cetatenilor
- 2. Justitia ar fi respectata
- 3. Principiul „poluatorul plateste” chiar va fi respectat
- 4. Aceasta taxa pe poluare sau timbru de mediu (numiti-l cum vreti) nu va mai fi discriminatorie
- 5. Afacerile la negru cu rable din import ar fi stopate
- 6. Si masinile inmatriculate in alte tari vor plati pentru cat polueaza in Romania
- 7. Prima de casare ar putea sa fie crescuta substantial, la 5.000 euro
- 8. Ar putea fi sustinute bonusuri ecologice de 10.000 euro pentru masini electrice, hibride reincarcabile la priza si pe hidrogen
- 9. Industria auto nationala va fi protejata
- 10. Singura solutie pentru limitarea masinilor vechi e un impozit anual regandit
Industria auto nationala va fi protejata
Dacia si Ford produc in Romania cel mai mult motoare mai mici de un litru, foarte eficiente. Aceste motoare sunt si economice, deci un client care va avea de ales intre un Logan cu motor de 1,2 litri sau unul de 0,9 litri turbo, are mai multe motive sa-l aleaga pe al doilea, fiind mai eficient si taxat mai putin (pe langa timbrul de mediu din carburant vorbim si de RCA, CASCO, impozit anual).
Asadar, Romania produce motoare moderne, e normal sa taxeze motoarele cu tehnologii mai vechi si care consuma mai mult. Iar aceasta taxare este rezolvata simplu prin timbrul de mediu inclus in pretul carburantului.