Acasa Fiat Fiat confirma ca va construi masini Jeep la o uzina din sudul Italiei unde investeste un miliard de euro

Fiat confirma ca va construi masini Jeep la o uzina din sudul Italiei unde investeste un miliard de euro

de Vlad Barza

Moment de sarbatoare la uzina Melfi, in 2010 (sursa-Fiat)

Fiat va investi un miliard de euro la uzina din Melfi, in regiunea Basilicata din sudul Italiei, unitatea urmand a produce din 2014 un model subcompact al Jeep si SUV-ul de oras 500X. Seful Fiat a prezentat un plan care prevede o crestere cu 750.000 unitati a numarului de masini pe care grupul Fiat-Chrysler le face anual in Europa si mizeaza pe trimiterea la export a unor masini mai scumpe si cu marja de profit mult mai mare.

„Am decis sa ne repozitionam de pe productia de masini de volum catre masinile din clase superioare”, a spus seful Fiat-Chrysler, Sergio Marchionne, la prezentarea planurilor pentru fabrica de la Melfi cunoscuta pana acum pentru productia de Grande Punto.

„Va fi singura uzina din lume care va produce un SUV mic pentru Jeep”, a adaugat el, referindu-se la planurile care prevad ca din 2014 va fi construit un model subcompact de Jeep in uzina din sudul Italiei dar apoi si SUV-ul de oras Fiat 500X.

La Melfi se desfasoara un program de investitii de un miliard de euro prin care uzina va deveni una dintre cele mai moderne din lume. Vor fi modernizate liniile de asamblare si vopsitoria, iar la sudura vor fi instalatii 500 de roboti. Liniile de asamblare vor fi modificate incat sa se poata produce patru modele diferite, iar capacitatea in trei schimburi va ajunge la 1.600 vehicule/zi.

La conferinta unde s-au anuntat planurile a fost prezent si premierul italian Mario Monti, iar oficialii Fiat au profitat de ocazie si au reiterat promisiunile de a introduce pana in 2016 un total de19 modele produse in Italia, inclusiv unele complet noi sub sigla Alfa Romeo si Maserati.

In plus, cei de la Fiat au spus ca se doreste o crestere consistenta a productiei anuale de masini Fiat, Chrysler si Jeep pe plan european de la 1,25 milioane unitati in prezent, la doua milioane in 2016.

Sergio Marchionne mizeaza pe producerea unor modele mai scumpe in Italia, masini care sa aiba cautare la export si care evident pot aduce marje de profit mai mari.

Lasa un comentariu