Constructorul auto rus Lada a anuntat ca va lansa in Germania, Franta si cateva tari din Europa nordica si de sud-est berlina Granta, cel mai bine vandut model al sau pe piata rusa. Masina costa de la 9.400 euro in Rusia si si-a gasit peste 12.000 de clienti acolo luna trecuta, devansand modele de traditie precum Kalina si Priora. AvtoVAZ si Renault-Nissan trebuie sa semneze luna aceasta intelegerea prin care alianta va detine peste 50% din compania rusa.
Berlina Granta, lansata in decembrie 2011 pe piata rusa, va ajunge in 2013 sa se vanda si in Germania, Franta, Serbia, Bulgaria si in tarile baltice. Lada vinde in Franta si alte tari din Vest modele precum Kalina, Priora si Niva, insa cifrele sunt modeste. Granta costa de la 9.400 de euro in Rusia, unde si-a gasit aproape 120.000 de clienti anul acesta. Ca volum de vanzari noua Granta nu are cum sa fie o amenintare pentru Logan, dat fiind ca Dacia are o imagine buna in Europa de Vest si o retea de distributie extinsa mult in ultimii ani.
Lada a vandut in primele 11 luni pe piata rusa 494.000 de masini, scadere de 8% fata de perioada similara a lui 2011. Granta a devenit luna trecuta cel mai bine vandut model al marcii, 13.000 de unitati, devansand Priora (10.000) si Samara (7.000).
Renault detine din 2008 un sfert dintre actiunile Lada si dupa jumatatea lui decembrie Alianta Renault-Nissan va semna actele prin care va prelua majoritatea la AvtoVAZ. In anii urmatori Lada se va dezvolta cu ajutorul unor investitii ale Aliantei, care va ajunge sa detina peste 60% din actiuni si va ajuta marca rusa sa-si modernizeze gama de modele.
Primul pas a fost facut cu lansarea in 2012 a lui Largus, MPV bazat pe Logan MCV.