Producatorul auto japonez Suzuki a anuntat ca se retrage de pe piata din Statele Unite ale Americii (SUA) si a aplicat pentru faliment (Chapter 11). Decizia vine pe fondul scaderii puternice a vanzarilor, care au ajuns la un nivel atat de scazut incat nu sunt profitabile si nici nu exista perspective de imbunatatire.
Suzuki va ramane totusi pe piata din SUA cu motocicletele sale si cu motoarele pentru ambarcatiuni.
In cererea pentru intrare in faliment, Suzuki nu cere protectie in fata creditorilor si spune ca a epuizat toate mijloacele de a reduce costurile operarii diviziei auto, in conditii de profitabilitate.
Printre provocarile numite de Suzuki se numara cursul de schimb defavorabil, costurile crescute pentru a face masinile compatibile cu reglementarile de pe piata din SUA, vanzarile scazute si numarul mic de modele din gama.
In 2003 Suzuki avea in plan sa vanza 200.000 unitati/an in SUA, insa abia a atins pragul de 100.000 unitati in 2006 si 2007, scrie Automotive News. In 2009 Suzuki a ajuns la 38.695 unitati, iar in 2011 au fost comercializate in SUA 26.618 masini ale marcii japoneze. Suzuki are 220 dealeri in SUA.
Suzuki se alatura astfel marcilor asiatice Daihatsu, Isuzu si Daewoo care au parasit piata din SUA, din motive similare.