Tehnologia care permite motoarelor cu ardere interna sa functioneze utilizand jumatate din numarul de cilindri ajunge si pe masinile sport, dupa ce in 2011 si 2012 a fost introdusa pe modele ca Volkswagen Polo Blue GT (1.4 TSI), Audi S8 si Audi S7 (4.0 TFSI biturbo V8). Lamborghini anunta ca Aventador LP-700 4 poate rula cu sase cilindri dintre cei 12, fara a afecta performantele.
Sistemul care dezactiveaza jumatate din numarul de cilindri se numeste CDS (Cylinder Deactivation System) si intra in functiune atunci cand viteza de rulare este mai mica de 135 km/h si motorul este foarte putin solicitat. Astfel, propulsorul functioneaza ca unul cu sase cilindri in linie, spune Lamborghini.
La cea mai mica apasare suplimentara a pedalei de acceleratie, motorul va folosi toti cei 12 cilindri si cei 700 Cai Putere (CP).
Pe langa CDS, Aventador LP-700 4 dispune si de sistem Start & Stop care opreste automat motorul cand nu este nevoie de el (la semafor, in ambuteiaje) si il reporneste tot automat atunci cand este cazul.
Multumita acestor doua noi tehnologii masina are un consum mediu cu pana la 7% mai mic, (16 litri benzina/100 km parcursi), iar pe autostrada, la o viteza de croaziera de 130 km/h, consumul este redus cu pana la 20% (14 litri/100 km), emisiile medii de CO2 fiind reduse de la 398 g/km la 370 g/km (-7%).
Lamborghini Aventador LP-700 4 dispune de un motor V12 de 6,5 litri, EURO 5, care dezvolta 700 CP si un cuplu maxim de 690 Newton-metru (Nm).
Odata cu aceste noi tehnologii, Aventador vine si cu modificari la nivel estetic (bara fata, gurile de aer, masca decorativa pentru motor) noi jante din aliaj, dar si cu un sasiu reconfigurat pentru un confort sporit.