Acasa Foto PARIS LIVE: Noul Seat Leon domina standul marcii spaniole, micul Mii primeste tratament estetic FR

PARIS LIVE: Noul Seat Leon domina standul marcii spaniole, micul Mii primeste tratament estetic FR

de Adrian Mitrea

Standul Seat la Salonul Auto de la Paris 2012 (sursa - 0-100.ro)

Noul Seat Leon domina standul marcii spaniole la Salonul Auto de la Paris, insa micul Mii – frate cu Volkswagen up! si Skoda Citigo – a primit tratament sport FR. Noul Leon a fost reproiectat completat pentru a permite lansarea de noi modele derivate. O noutate absoluta pentru Seat este introducerea farurilor integrale cu LED (deci tehnologie mai noua decat halogen, xenon). Aceasta tehnologie nu se mai regaseste pe nicio alta masina de volum, ci doar la marci premium precum BMW, Audi, Mercedes-Benz.

Exista versiuni FR de 122 Cai Putere (CP) si 180 CP pentru noul Leon, prima cu suspensie spate tip bara de torsiune, iar a doua cu suspensie independenta.

Micul Mii vine si el cu pachetul FR Line, care face ca masina sa arate mai sportiv decat o versiune standard.

Noul Leon are la baza o noua arhitectura vehicul care a permis inginerilor si designerilor sa mute axa rotilor fata cu 40 mm spre inainte, fapt ce mareste ampatamentul si asigura o distributie a maselor mai buna. Volumul portbagajului este de 380 litri acum, cu 40 litri mai mare decat la vechiul model.

click aici pentru poze de la standul Seat

Cea mai eficienta versiune (cu eticheta Ecomotive) are motor de 1,6 litri turbo diesel (TDI) de 105 Cai Putere (CP) si emite 99 grame CO2/km. In total, noul Leon vine cu patru motorizari turbo diesel si patru turbo pe benzina.

Diesel

  • 1.6 TDI de 90 CP
  • 1.6 TDI de 105 CP, 250 Nm cuplu maxim
  • 2.0 TDI de 150 CP, 320 Nm cuplu maxim
  • 2.0 TDI de 184 CP, 380 Nm cuplu maxim

Benzina

  • 1.2 TSI de 86 CP
  • 1.2 TSI de 105 CP
  • 1.4 TSI de 122 CP
  • 1.8 TSI de 180 CP (combinatie de injectie directa si injectie in galeria de admisie)

In functie de motorizare, noul Leon poate avea cutie de viteza manuala cu sase trepte sau automatizate tip DSG cu sase si sapte viteze.

Variantele de pana in 150 Cai Putere au suspensii spate mai simple (bara de torsiune), in timp ce versiunile de top (peste 150 CP) beneficiaza de multi-link (suspensie independenta pentru fiecare roata).

Pentru versiunile de inalta performanta FR soferul poate alege intre mai multe moduri de condus: eco, confort si sport. Un actuator modifica sunetul emis de motor/esapament. Iluminarea ambientala din habitaclu se schimba in functie de aceste trei setari, fiind alba in modurile eco si confort, iar in modul sport, rosie.

In echiparea standard, Reference, intra un sistem multimedia elementar, cu CD si afisaj tactil de 5 inch, in timp ce versiunile de echipare Style si FR au un sistem multimedia cu CD si ecran ce poate reda mai multe culori, avand si o calitate generala mai buna, potrivit Seat.

In materie de tehnologii avansate, noul Seat Leon poate fi echipat cu asistenta la parasirea benzii de circulatie, care poate corecta usor traiectoria automat in cazul in care soferul adoarme la volan. Exista si asistent pentru faza lunga, care poate comuta automat pe faza scurta cand in fata se afla alte masini, cu revenire pe faza lunga cand este posibil. De asemenea, noul Leon detecteaza cand soferul este obosit (cand misca prea des din volan pentru a corecta traiectoria masinii) si ii sugereaza sa ia o pauza. Toate aceste tehnologii sunt bazate pe o camera video ampasata in spatele oglinzii centrale care monitorizeaza traficul si marcajele de pe asfalt.

Noul Seat Leon afiseaza si o sigla revizuita a marcii.

Prima generatie Leon a fost lansata in 1998 si a fost produsa pana in 2006, iar a doua generatie a aparut in 2005.

Mai jos poti vedea un clip cu noutatile din Grupul Volkswagen prezentate in avanpremiera Salonului, in seara zilei de 26 septembrie.

Corespondenta de la Paris.

Lasa un comentariu