Acasa Chevrolet Reuters scrie ca GM pierde 49.000 de dolari la fiecare Chevrolet Volt vandut. Compania spune ca estimarea e exagerata grosolan si bazata pe calcule eronate

Reuters scrie ca GM pierde 49.000 de dolari la fiecare Chevrolet Volt vandut. Compania spune ca estimarea e exagerata grosolan si bazata pe calcule eronate

de Vlad Barza

Un Chevrolet Volt la incarcat (sursa - Reuters)

Agentia Reuters a publicat luni, 10 septembrie, o analiza in care spunea ca masina electrica cu generator pe benzina Chevrolet Volt este o povara pentru GM fiindca se vinde slab, iar pentru fiecare exemplar ce ajunge la clienti compania ar pierde aproape 50.000 de dolari. General Motors a reactionat la analiza agentiei de presa si spune ca aceste calcule sunt exagerate si modul in care cifrele au fost obtinute este eronat. Compania admite ca nu face bani din vanzarea Volt, insa spune ca masina ar trebui sa devina profitabila dupa lansarea unei a doua generatii.

In analiza intitulata „Volt-ul celor de la GM – Matematica urata a vanzarilor slabe si a costurilor mari„, Reuters citeaza analisti care spun ca, tinand cont de toti factorii, costul de productiei al unei masini electrice Volt este situat undeva intre 76.000 si 88.000 dolari. In condtiile in care investitiile pentru dezvoltarea masinii au fost de 1,2 miliarde, iar intr-un an jumatate s-au vandut doar 21.500 de unitati. Reuters conchide ca GM pierde cam 49.000 de dolari pentru fiecare Volt vandut.

General Motors a reactionat si spune ca estimarile Reuters sunt „in mod grosolan gresite” fiindca s-au raportat costurile dezvoltarii intregului proiect doar la numarul de masini vandute pana acum si nu la intreaga durata a proiectului care va fi de ani buni: „Numerele date de Reuters devin cu atat mai gresite cu cat volumele de vanzari ale Volt cresc mai mult„.

GM mai spune ca tehnologiile dezvoltate pentru Volt vor fi folosite si la alte modele, precum Cadillac ELR, astfel ca investitiile au meritat sa fie facute.

Reuters citeaza analisti care spun ca Volt are prea multe elemente de inginerie si este mult prea scump la pretul de 40.000 dolari cu care se vinde in SUA. In conditiile in care in acest an GM a vandut sub 14.000 de masini Volt in SUA, cand obiectivul era de 40.000, Reuters conchide ca Volt aduce pierderi mari si reprezinta o problema pentru compania-mama.

Agentia a dat cuvantul unui ofical important al GM in analiza sa, Doug Parks, fost sef al proiectului Volt si actual vicepresedinte de dezvoltare programe produs. El nu a dorit sa dea detalii despre cat costa productia unei unitati Volt, a admis ca masina nu face acum profit,  insa a spus ca dupa lansarea celei de-a doua generatii, in cativa ani, lucrurile se vor schimba.

El a mai spus ca Volt nu a fost gandita sa faca gramezi de bani, ci sa fie punctul de dezvoltare a unor tehnologii care sa fie apoi utilizate si la alte modele, cum ar fi Cadillac ELR care va fi lansat in 2014.

El a mai spus ca GM reduce mereu costurile de productie ale Volt si ca, desi plasarea in piata a modelului a fost dificila, din cauza pretului mare si a complexitatii tehnice a vehiculului, s-a observat ca GM a castigat clienti care, daca nu ar fi aparut Volt, nu si-ar fi luat o masina produsa de cel mai mare grup auto american.

0-100.ro a publicat in octombrie 2011 un test drive tip prima impresie cu Chevrolet Volt. Poti revedea articolul original AICI sau doar varianta video (mai scurta) mai jos.

comenteaza si pe gmclub

Lasa un comentariu