Compania olandeza Spyker a semnat luni, 27 august, o intelegere cu chinezii de la Youngman pentru a construi un SUV premium care va avea la baza atat tehnologie Saab, cat si know-how utilizat de Spyker in constructia masinilor sport exclusiviste, au anuntat cele doua grupuri. SUV-ul ar trebui sa fie lansat pana la final de 2014 iar cele doua grupuri au mai semnat o intelegere pentru a construi si alte modele premium ce vor fi derivate din conceptul Saab Phoenix prezentat in 2011.
Conform intelegerii, grupul chinez Zhejiang Youngman preia 29,9% din actiunile companiei olandeze Spyker ce a incercat fara succes sa revitalizeze marca suedeza Saab care in primavara a intrat in faliment.
Spyker si Youngman au semnat doua joint-venture-uri care vor duce la lansarea unor modele pentru care va fi utilizata si tehnologie Saab, dupa cum urmeaza.
Prima intelegere tine de formarea unei companii mixte numite Spyker P2P B.V la care chinezii vor detine 75% din actiuni, angajandu-se sa investeasca pentru inceput 25 milioane euro. Obiectivul este crearea unui SUV ultra-premium care sa fie o combnatie intre o masina Saab si modelele sport construite in serie limitata de Spyker. Modelul va trebui sa fie lansat pana la final de 2014 si va avea la baza conceptul Spyker D8 Peking-to-Paris prezentat in 2006.
Modelul va folosi tehnologie Saab, dar va avea si trasaturi imprumutate de la masinile super-exclusiviste ale Spyker ce produce anual doar cateva zeci de supercar-uri sport cu preturi ce pornesc de la 200.000 euro.
„Va fi mai asemanator cu un Spyker, cu ceva trasaturi de Saab”, explica seful Spyker Cars, Victor Muller.
„Saab a suferit fiindca s-a situat undeva la mijloc intre Ford si BMW si asta a facut ca masinile sa fie greu de vandut. Am avut aspiratii de BMW”, a mai spus el, precizand ca noua masina va fi una destinata oamenilor cu bani multi.
A doua intelegere tine de crearea unei companii mixte numite Spyker Phoenix BV la care chinezii vor detine 80% din actiuni. Scopul este producerea unor modele derivate din conceptul sportiv PhoeniX prezentat in martie 2011 la standul Saab de la salonul auto de la Geneva. Se doreste crearea unei intregi game de modele care sa fie construite si vandute atat in Europa, cat si in China si care sa fie pozitionate peste fostele modele Saab.
Spyker a cumparat in 2011 cu 80 milioane dolari dreptul de a utiliza arhitectura Phoenix pe care Saab a dezvoltat-o cu gandul de a o folosi la noua generatie 9-3 care insa n-a mai apucat sa fie construita. Acum, chinezii de la Youngman au dreptul de a folosi aceasta arhitectura in viitoarele modele.
comenteaza si pe saab-romania