Noii proprietari malaezieni ai producatorului britanic de masini sport Lotus au restrans mult planurile marete prezentate in 2010 si vor scoate pe piata doar unul din cele cinci modele promise, scrie Automotive News, citand surse din piata. Grupul industrial DRB-Hicom, care a cumparat compania auto Proton ce detine si Lotus, face schimbari importante la marca britanica si in iunie il concediase pe directorul general executiv (CEO) Danny Bahar, care in 2009 venise de la Ferrari.
Lotus prezentase cinci noi modele in toamna lui 2010 la Salonul Auto de la Paris si anunta si preturile estimative ale masinilor, chiar daca acestea urmau sa fie lansate intre 2013 si 2015. Cele mai scumpe ar fi trebuit sa coste peste 150.000 euro si sa dispuna de motoare de peste 600 CP, insa multi se indoiau inca de atunci ca Lotus va avea fondurile necesare devoltarii unei game atat de indraznete.
Bahar spunea insa ca viitorul Lotus tine de cresterea numarului de modele vandute si mai ales de cresterea productiei de la 2.000 masini/an, la 10.000 exemplare/an. Grupul DRB-Hicom Berhad nu crede in succesul acestor planuri si se pare ca va scoate doar un model: Esprit, in 2014. Sub forma de concept, Esprit avea motor de 5 litri, 620 CP, iar ca pret in versiunea de serie era inaintata suma de 173.000 dolari.
DRB Hicom Berhad a preluat in ianuarie controlul asupra producatorului malaezian Proton, care la randu-i a preluat Lotus in 1994, iar noii detinatori ai Proton au dorit sa faca schimbari. Una dintre schimbari s-a petrecut in iunie 2012, cand s-a anuntat ca Danny Bahar, cel care a venit in 2009 de la Ferrari, nu mai este CEO al companiei.
DRB nu lasa insa Lotus de izbeliste si a investit 150 milioane dolari, promitand sa vina si la anul cu o suma similara. Ramane de vazut insa ce se va intampla cu Proton, mai ales ca recent s-a zvonit ca Volkswagen, care se aratase interesata si in 2007, si-ar fi manifestat iarasi dorinta de a cumpara producatorul auto.