Acasa Fiat Seful Fiat acuza Volkswagen ca e prea agresiva cu reducerea preturilor masinilor: E o baie de sange. Niciodata lucrurile nu au stat atat de rau

Seful Fiat acuza Volkswagen ca e prea agresiva cu reducerea preturilor masinilor: E o baie de sange. Niciodata lucrurile nu au stat atat de rau

de Vlad Barza

Sergio Marchionne (sursa - Reuters)

Volkswagen a fost mult prea agresiva in ceea ce priveste strategia adoptata pentru preturile de vanzare ale masinilor, din acest motiv vorbim de o „baie de sange” pe piata, iar marjele de profit s-au prabusit, a spus Sergio Marchionne, seful Fiat, intr-un interviu pentru International Herald Tribune. In conditiile in care pietele auto europene scad dur, dealeri Seat au redus cu 25% pretul Exeo, iar la VW Golf s-a taiat chiar si 4.000 de euro din pretul de lista. Nici Fiat nu a stat indiferenta: in Italia daca iti iei un 500 pana la final de iulie poti cumpara benzina cu 1 euro/litru din anumite locuri.

„Niciodata lucrurile nu au stat de rau. Toate problemele nerezolvate in industria auto europeana ies acum la suprafata in forta”, a spus Marchionne, intr-un interviu pentru IHT.

Se estimeaza ca uzinele auto europene produc la 65-70% din capacitate, desi in mod normal un nivel de 75-80% ar fi unul care sa permita rentabilitatea. Piete precum Grecia si Portugalia au scazut si cu 40%, iar Opel, Fiat si PSA Peugeot Citroen raporteaza cifre dezamagitoare, in timp ce BMW, Mercedes-Benz, Volkswagen si Audi raporteaza cifre record.

In conditiile in care Fiat merge prost, iar Volkswagen prospera. nu e de mirare ca Sergio Marchionne ataca in declaratii grupul auto german.

El acuza Volkswagen ca ar fi exploatat criza pentru a castiga cota de piata facand discount-uri agresive: „E o baie de sange pe partea de preturi, dar si pentru marjele de profit”, spune el.

Seful Fiat cere din nou Comisiei Europene sa intervina si sa coordoneze o „rationalizare” a industriei auto europene in ceea ce priveste productia: „Cei care n-au facut nimic in acest sens sunt francezii si germanii care nu au redus capacitatile de productie mai deloc. Toti trebuie sa faca reduceri”, spune el.

Multi reproseaza Frantei si Germaniei ca au acordat miliarde de euro ajutoare de salvare in 2009 si 2010 pentru industria auto, insa nu au facut nimic pentru reducerea excesului de capacitate de productie. Aceleasi voci spun ca cele doua state au preferat sa demareze programe de tip Rabla in loc sa rezolve problemele de competitivitate ale industriei auto.

In acest context, o analiza Reuters arata ca la nivelul Europei dealerii auto fac reduceri „brutale” in speranta ca vor mai atrage clienti si vor scapa de stocuri.

Spre exemplu, in Italia unii dealeri vand masini Skoda Superb cu reducere de 4.000 de euro fata de pretul de lista, in Germania Seat Exeo ajunge sa fie vandut chiar si cu 26% reducere, iar Volkswagen Golf cu 4.000 de euro sub pretul initial. Insa nu doar Grupul Volkswagen face reduceri importante. Cei care cumpara modelul Fiat 500 pana la 31 iulie in Italia primesc un cupon cu care pot alimenta cu 1 euro/litru de la anumite benzinarii, in conditiile in care pretul normal este de circa 1,83 euro/litru.

Ca dovada ca ofertele nu duc lipsa de inventivitate este strategia unor dealeri Renault din Spania care dau gratis micul vehicul electric Twizy celor care cumpara o Laguna sau un Espace.

Lasa un comentariu