In prima jumatate din 2012 Ford a avut profit de 2,4 miliarde dolari pe plan mondial, insa Europa este una dintre regiunile cu mari probleme fiindca pierderile acumulate au depasit jumatate de miliard de dolari si lucrurile nu se opresc aici. In conditiile in care vanzarile de masini noi au scazut cu peste 10% pe continent, Ford estimeaza pierdere de un miliard de dolari in intreg anul.
Europa este importanta pentru Ford fiindca a adus 30% din vanzarile facute pe plan mondial anul trecut, iar grupul are cinci uzine in Occident si este prezenta si in Romania si Turcia.
In aceste conditii, pentru ca lucrurile merg bine in SUA si pe plan mondial, compania are profit de 2,4 miliarde dolari, dar pe batranul continent situatia nu e buna fiindca vanzarile au scazut cu 12%, iar pierderile au trecut de 550 milioane dolari in prima jumatate a anului.
Ford a facut profit pe plan european doar in doi din ultimii opt ani, iar pentru 2012 estimase in urma cu cateva luni pierderi de 600 milioane dolari, pentru ca acum sa schimbe estimarile la un miliard de dolari.
Ford caracterizeaza situatia din Europa ca fiind „nefavorabila” si vorbeste de gravitatea mediului economic si de provocarile ce stau in calea companiei. Oficialii Ford declarau recent ca „nu pot exclude” inchiderea unei uzine, insa in raportul financiar limbajul folosit este mai diplomatic, vorbindu-se de „evaluarea tuturor segmentelor de business pentru rezolvarea provocarilor pe termen scurt”. Cei de la Ford spun ca este prematur ca planurile sa fie dezvaluite inca.
In prima jumatate a anului compania a realizat o cifra de afaceri de 14,3 miliarde dolari in Europa, fata de 17,7 miliarde in prima jumatate din 2011. Ca numar de vehicule vandute vorbim de 731.000 unitati fata de 854.000 unitati.
Ford a vandut 617.000 de masini in prima parte a anului in cele mai mari 19 piete europene unde e prezenta, scadere de 10% fata de anul trecut. In iunie scaderea a fost si mai mare, 16%. Marea Britanie este piata cea mai importanta pentru Ford in Europa, cu peste 180.000 de masini in sase luni, in timp ce in Germania s-au depasit 124.000 unitati. Franta, Rusia si Italia incheie top cinci al celor mai mari piete europene pentru Ford, fiecare cu mai mult de 60.000 de unitati.
Ford are o cota de 8,1% pe piata europeana a masinilor noi, ocupand locul secund dupa Volkswagen. Marea Britanie si Turcia sunt pietele unde Ford are cea mai mare cota de piata: 15%, respectiv 13%.
Productia oficiala a Ford B-Max a demarat pe 25 iunie la Craiova. AICI poti vedea primele ipoteze de design ale B-Max, iar AICI toate detaliile despre masina, disponibila din toamna la dealerii din Romania.