Acasa Lotus Malaezienii il dau afara pe Dany Bahar, seful Lotus. Planurile de redresare a marcii sport sunt puse sub semnul indoielii

Malaezienii il dau afara pe Dany Bahar, seful Lotus. Planurile de redresare a marcii sport sunt puse sub semnul indoielii

de Vlad Barza

Danny Bahar (sursa - Lotus)

Lotus a anuntat ca din 7 iunie Dany Bahar nu mai este CEO al companiei, lucru care pune sub semnul indoielii viitorul marcii care voia sa lanseze cinci noi modele si sa inceteze cu pierderile financiare in 2014. Bahar a venit in octombrie 2009 de la Ferrari, iar presa engleza noteaza ca holding-ul malaezian care detine Lotus este nemultumit de modul in care el ar fi gestionat cheltuielile. Plecarea unui CEO cu mare experienta internationala este motiv de ingrijorare, mai ales ca a fost inlocuit cu un malaezian necunoscut in peisajul industriei auto mondiale.

La final de mai se anunta ca Dany Bahar este temporar suspendat din functie pentru o investigatie pe care holding-ul maalezian DRB-Hicom Berhad care detine Lotus a declansat-o. Totul se leaga de modul in care Bahar ar fi gestionata numite cheltuieli, insa lucrurile nu sunt simple. Acum s-a anuntat ca Bahar nu mai conduce compania.

DRB-Hicom Berhad a preluat in ianuarie controlul asupra producatorului malaezian Proton care a preluat Lotus in 1994, iar noii detinatori ai Proton au dorit sa faca schimbari.

Financial Times noteaza ca multora li s-a parut ciudat ca un producator mic de masini de volum sa preia controlul unei marci cu traditie sport, iar surse din compania engleza spun ca malaezienii s-au aratat foarte nehotarati in ceea ce priveste viitorul Lotus, lucru care a inrautatit situatia.

Lotus prezentase cinci noi modele in toamna lui 2010 la salonul auto de la Paris si anunta si preturile estimative ale masinilor, chiar daca acestea urmau sa fie lansarte intre 2013 si 2015. Cele mai scumpe ar trebui sa coste peste 150.000 euro si sa dispuna de motoare de peste 600 CP, insa multi se indoiau inca de atunci ca Lotus va avea fondurile necesare devoltarii unei game atat de indraznete.

Acum, viitorul pare foarte nesigur si ramane de vazut cum vor schimba asiaticii calendarul de lansari. In locul lui Bahar, Lotus va fi condusa de Aslam Farikullah in varsta de 51 de ani. Este malaezian, a absolvit in Marea Britanie unde a lucrat timp de 18 ani, insa in 2007 s-a intors in tara de origine.

Lotus are 1.200 de angajati in Anglia si a vandut sub 2.000 de masini anul trecut.

In februarie 2011 Lotus a inaugurat prin intermediul Forza Rossa primul shworoom din Romania.

Lasa un comentariu