Importatorul automobilelor Peugeot in Romania, compania Trust Motors, a lansat pe piata locala modelul de clasa mica 208, cel care inlocuieste 207, la preturi cuprinse intre 10.933 si 18.290 euro cu TVA. Masina este disponibila cu cinci motorizari pe benzina si doua diesel, cu puteri cuprinse intre 68 si 156 Cai Putere (CP).
Peugeot 208 este disponibil in Romania cu doua tipuri de caroserie, cu 3 si 5 usi. O versiunea sw (break), cum au avut modelele precedente, 206 si 207, nu va fi lansata pentru 208, au declarat oficialii importatorului. Masina poate avea cutii de viteze manuale sau robotizate, cu 5 sau 6 trepte. In Romania pot fi comandate versiunile de echipare Acces, Active si Allure, dar nu si cea de top, Feline.
In dotarea standard a Peugeot 208 intra cruise control, sase airbag-uri, ESP si volan sport, dar nu si aer conditionat. Lista completa de dotari standard si optionale, precum si cea cu preturile, poate fi consultata AICI.
click aici pentru poze cu Peugeot 208
La 208 se remarca lipsa unei unitati CD, locul acesteia fiind luat un sistem multimedia cu ecran de 7 inch si actionare tactila. Aceeasi solutie pentru sistemul multimedia este adoptata si de Dacia Lodgy, interfata fiind ceva mai simpla.
Volanul are la 208 un diametru mai mic decat la 207 (350 mm vs. 380 mm), iar soferul priveste instrumentele de bord peste cercul volanului, nu prin acesta.
Productia lui 208 a inceput pe 27 ianuarie 2012, in uzina Poissy din Franta. Pentru a scoate pe piata noua masina Peugeot a lucrat patru ani si a investit in total 600 milioane euro. In cercetare si dezvoltare Peugeot a investit 350 milioane euro pentru modelul 208, pe durata a patru ani cat a durat dezvoltarea sa. In tot acest timp 500 de oameni au lucrat permanent la aceasta masina. Peugeot 208 va debuta in premiera mondiala la Salonul Auto de la Geneva (6-18 martie) si va fi lansat in Romania al doilea trimestru din acest an. In uzina Poissy a fost investita suma de 150 milioane euro pentru 208 si au fost angajati 700 de noi oameni. Alte 100 milioane euro au fost absorbite de uzina Mulhouse in care Peugeot 208 va intra in productie in vara. Circa 65% din piesele si componentele modelului 208 sunt produse in Franta. Noul model Peugeot va fi produs si in uzina Trnava din Slovacia, precum si intr-o uzina din Brazilia.
Peugeot 208, disponibil cu trei si cinci usi, este mai scurt si mai scund decat masina pe care o inlocuieste (207), dar si semnificativ mai usor si mai spatios. Peugeot spune ca 208, cunoscut intern ca „Proiectul A9” a fost creat pentru o generatie complet noua de clienti, bazandu-se pe succesul modelelor iconice 205, 206 si 207.
Practic, 208, alaturi de 508, reprezinta al doilea model lansat sub noua directie estetica anticipata de Peugeot inca de acum aproape doi ani, prin conceptul Peugeot SR1. In medie, 208 este mai usor cu 110 kg fata de 207, iar pentru unele versiuni reducerea masei a fost de chiar 173 kg. Greutatea de la care porneste masina este de 975 kg. Coeficientul aerodinamic este 0,29.
De asemenea, 208 este mai scurt cu 7 cm decat 207 si mai scund cu 1 cm. Chiar si asa, spatiul pentru pasageri a crescut cu 5 cm in zona genunchilor, spune Peugeot. Si portbagajul este mai mare cu 15 litri (285 litri).
Emisiile de CO2 sunt in medie cu 34 grame/km mai mici decat ale lui 207. Pe 208 debuteaza si noi motorizari de 1 litri si 1,2 litri, cu trei cilindri, ale caror emisii de CO2 pornesc de la 99 grame/km, consumul fiind in acest caz de 4,3 litri benzina/100 km. Cel mai eficient motor, unul diesel, consuma 3,4 litri motorina/100 km, emite 87 grame CO2/km si nu trece niciodata de 99 grame CO2/km, potrivit constructorului.