Fiat va porni in luna mai la fosta uzina Zastava din Serbia productia unui monovolum de clasa mica numit 500L si prezentat in premiera la salonul auto de la Geneva. Uzina situata in orasul Kragujevac la mai putin de 200 km de granita cu Romania poate ajunge la o capacitate de 300.000 unitati/an si va face si alte modele. Intr-o alta tara vecina, Bulgaria, Great Wall a inceput in februarie asamblarea de masini, ca parte a unui proiect de mai mici dimensiuni. Tot in februarie si Mercedes a inceput productia de test la uzina din Ungaria.
Fiat a preluat in 2008 fosta uzina Zastava din Serbia si s-a angajat sa investeasca o buna parte din miliardul de euro necesar retehnologizarii uzinei in parteneriat cu statul sarb. In luna mai incepe productia primului model, Fiat 500L, o masina de familie de mica dimensiuni care se vrea a fi stilata in raport cu concurenta formata din modele precum Ford B-Max si Citroen C3 Picasso.
Olivier François, sef al Fiat, spune ca 500L este o masina „cool” si in acelasi timp este „SUV, city car si MPV”.
Boris Tadic, presedintele Serbiei, spune ca va cauta sa mai aduca un alt producator auto in tara si spera sa poate face un anunt in acest sens in 2014.
Proiectul Fiat Serbia a fost amanat cu un an din cauza crizei, insa desi tara vecina are foarte putina traditie in industria auto, marele avantaj tine de faptul ca salariul mediu este la un sfert in comparatie cu Italia unde Fiat este presata sa scada cu orice pret costurile.