Acasa Dacia Uzina Dacia din Maroc va ajunge sa produca aceleasi modele ca si cea din Mioveni, iar pentru Romania este bine ca exista concurenta, spune seful regiunii Euromed la Renault

Uzina Dacia din Maroc va ajunge sa produca aceleasi modele ca si cea din Mioveni, iar pentru Romania este bine ca exista concurenta, spune seful regiunii Euromed la Renault

de Vlad Barza

Dacia Lodgy (sursa - HotNews)

Cererea va fi atat de mare pe viitor incat uzinele din Maroc si Romania vor ajunge sa produca aceleasi modele Dacia, a spus intr-o discutie cu presa la salonul auto de la Geneva, Jean-Christophe Kugler, director pentru regiunea Euromed la Renault. El considera ca existenta unei concurente pentru uzina din Romania este un lucru pozitiv ce va stimula progresul si adauga ca Turcia produce masini la standarde de calitate extrem de bune. Kugler a explicat si de ce productia de Duster pentru Marea Britanie va veni din India, nu din Romania.

Uzina din Maroc a inceput productia in prima decada a lui februarie si acum realizeaza Lodgy, urmand sa mai scoata doua noi modele in 2012.

„Uzina din Tanger este flexibila si productia de acolo va depinde de cerere. Sunt sigur ca pe viitor la uzinele din Tanger si Pitesti vor fi produse aceleasi modele fiindca cererea va fi atat de mare incat va fi nevoie de productia ambelor uzine”, spune Jean-Christophe Kugler, director pentru regiunea Euromed la Renault.

click aici pentru galeria foto de la standul Dacia

„Asta este un lucru bun pentru Romania fiindca mereu este bine sa ai un concurent. Marocanii si romanii se respecta reciproic, specialisti romani ajuta la lansarea uzinei din Tanger iar experienta ne arata ca in sistemul de fabricatie al Renault toata lumea invata de la toata lumea si toti progreseaza”, e de parere oficialul Renault.

Intrebat daca „eticheta made in Maroc” nu va ingrijora clienti care vor ca masinile lor sa fie produse in UE, Kugler a spus ca sunt foarte putini care gandesc asa si spune ca, spre exemplu pentru francezi,  locul productiei nu conteaza.

El mai spune ca niciun client nu ar trebui sa se teama ca masinile fabricate in afara UE ar avea probleme de calitate si da exemplul Turciei despre care spune ca produce masini de referinta din punct de vedere calitativ „Romania e buna, nu aduc critici, insa Turcia are mai multa experienta si stie sa gestioneze toate problemele, iar baza de furnizori este mai buna fiindca e vorba de traditie: Dacia are zece ani de istorie moderna, Turcia are 25 de ani”, explica el de ce Turcia sta atat de bine.

Duster-ul pentru britanici va fi adus din India

Arnaud Deboeuf, director program Entry la Renault a spus ca Duster-ul destinat Marii Britanii va fi produs in India si nu in Romania, masina urmand sa aiba un interior diferit in comparatie cu SUV-ul prezent in  showroom-urile noastre

Kugler a explicat si de ce a fost preferata India. „E vorba de investitii, iar diversitatea costa mult cand e vorba de volan pe partea dreapta sau pe stanga. Trebuie investit in utilaje, iar daca ai intr-o tara productie de masini cu volanul pe dreapta (cum e cazul Indiei n. r.) este mai usor sa le trimiti de acolo. Daca ar fi fost sa producem in Romania ar fi trebuit sa reinvestim in utilaje. E pur si simplu o solutie pentru a evita investitii prea mari”, a precizat seful regiunii Euromed care a adaugat ca nu se asteapta volume foarte mari pentru UK, astfel ca nu vor exista impedimente legate de costurile de transport a masinilor.

Dacia va reintra in Marea Britanie la final de 2012, dupa o absenta de mai bine de doua decenii.

Lasa un comentariu