Acasa Foto Geneva Live: Cum arata Opel Mokka, Astra OPC si bicicleta electrica RAD e

Geneva Live: Cum arata Opel Mokka, Astra OPC si bicicleta electrica RAD e

de Adrian Mitrea

Opel Mokka (sursa - 0-100.ro)

Opel are la standul sau de la Salonul Auto de la Geneva (6-18 martie) trei premiere mondiale: SUV-ul de oras Mokka, versiunea de inalta performanta a modelului Astra, OPC, si bicicleta electrica RAD e. Mokka si Astra OPC sunt masini de serie, expuse alaturi de Insignia BiTurbo (diesel) si Opel Ampera – masina care luni, 5 martie, a castigat trofeul Masina Anului 2012.

Opel Mokka

Mokka este primul automobil german din aceasta categorie a SUV-urilor de clasa B, in care pionieri au fost Nissan Juke si MINI Countryman. Opel Mokka va fi disponibil in showroom-uri pana la finalul acestui an, atat cu tractiune fata cat si 4×4. Oficialii Opel spun ca Mokka vrea sa atrga clienti de la Nissan Juke si Skoda Yeti, insa si de la SUV-uri mai mari, cum este Volkswagen Tiguan.

click aici pentru a vedea poze de la standul Opel

Micul SUV Opel are 4,28 metri lungime si poate transporta cinci pasageri. Mokka va putea fi comandat cu doua motorizari pe benzina si una diesel, toate dotate cu sistem Start&Stop si cuplate standard la transmisii manuale cu sase viteze.

  • 1,6 litri benzina, aspirat (fara turbo), 85 kW/115 Cai Putere (CP)
  • 1,4 litri benzina, turbo, 103 kW/140 CP, cuplu maxim 200 Newton-metru (Nm)
  • 1,7 litri turbo diesel (CDTI), 93 kW/130 CP

Propulsoarele de 1,4 litri si 1,7 litri pot fi cuplate si la transmisii automate cu sase viteze, optional. Mai multe detalii despre Opel Mokka poti citi aici.

Opel Astra OPC

Astra OPC dezvolta 206 kW/280 Cai Putere (CP) dintr-un propulsor pe turbo benzina de 2 litri. Cuplul maxim este de 400 Newton-metru (Nm). Opel spune ca a facut un test de anduranta de 10.000 km pe circuitul de la Nurburgring, echivalentul a 180.000 km in conditii normale de rulare. Masina va fi lansata in showroom-uri in aceasta vara.

Opel Astra OPC  benefeciaza de frane Brembo si diferential cu alunecare limitata, fiind astfel mai agila decat versiunile mai putin puternice. Masina poate atinge o viteza maxima de 250 km/h, insa Opel nu a anuntat de cat timp are nevoie pentru a atinge 100 km/h.

Gama de modele OPC din prezent include modelele Corsa OPC, cu motor turbo pe benzina de 1,6 litri (141 kW/192 CPsau 154 kW/210 CP pe varianta Nurburgring Edition) si Insignia OPC (2,8 litri turbo benzina de 239 kW/325 CP). Motorul V6 de pe Insignia OPC este cel mai puternic creat vreodata de Opel.

Pe larg despre Astra OPC poti citi aici.

Opel RAD e

Dupa ce smart a prezentat eBike la Salonul Auto de la Paris in 2010, cei de la Opel imbratiseaza si ei ideea unei biciclete electrice, prin studiul de design RAD e. Aceasta bicicleta electrica futurista face parte din paleta de solutii de mobilitate electrica a Opel.

RAD e este construita dupa principii din lumea auto: include limbajul de design tipic Opel, precum forma de bumerang asociata cu Ampera si concept car-ul RAKe.

Tehnologia sa cu un motor de 250 W ofera suport motorizat la pedalare si atinge o autonomie sustinuta electric intre 60 si 145 de kilometri.

„In acest sens, RAD e raspunde nevoilor de mobilitate ale clientilor atunci cand utilizarea masinii este grea sau nu este posibila”, spune Opel. Conceptul RAD e este dezvaluit intr-un moment cand se asteapta ca bicicletele electrice sa joace un rol cheie in viitorul transportului urban integrat. RAD e este de asemenea un memento cu stil a perioadei initiale de industrializare a Opel, cea a productiei de biciclete. In contextul anului aniversar (150 de ani de Opel), designerii au dezvoltat RAD e ca studiu relevant din punct de vedere istoric, dar care ofera in acelasi timp o viziune asupra viitorului.

Insignia BiTurbo

Motorul diesel cu doua turbine care va intra in echiparea Insignia va deveni varful de gama al propulsoarelor alimentate cu motorina.  Insignia 2.0 BiTurbo CDTI livreaza 143 kW/195 CP si cuplu de 400 Nm. Consumul de combustibil incepe de la 4,9 litri pentru 100 kilometri parcursi (emisii de 129 g CO2/km), spune Opel, adaugand ca astfel Insignia devine unul dintre cele mai eficiente modele din clasa medie.

„In inima motorului se afla un sistemul cu doua turbocompresoare secventiale si doua stadii de supraalimentare. Pana in prezent, aceasta tehnologie se regasea exclusiv la cateva marci mai scumpe. Este pentru prima oara cand un automobil pentru pasageri este echipat cu un astfel de sistem. Cumparatorii au posibilitatea de a combina noua motorizare cu tractiunea pe puntea fata sau tractiunea integrala (AWD). Modelul Insignia 2.0 BiTurbo CDTI  este disponibil in toate variantele de caroserie. Sasiul SuperSport disponibil optional reprezinta o alta inovatie semnificativa destinata tuturor variantelor Insignia cu tractiune integrala. Aceasta tehnologie, destinata initial celei mai performante variante sport, modelul OPC (Opel Performance Center), este acum disponibila pentru un numar mai mare de clienti”, spune Opel.

Corespondenta de la Geneva.

comenteaza si pe gmclub

Lasa un comentariu