In uzina Renault inaugurata joi, 9 februarie, in Maroc exista posibilitatea sa fie construit si succesorul actualului Logan, potrivit lui Caros Ghosn, directorul general executiv (CEO) al Grupului Renault. Masina de familie Lodgy se produce deja in serie la aceasta uzina, iar un vehicul utilitar ce va fi lansat in vara este in productia de preserie, noua uzina nefiind totusi un pericol pentru cea din Romania, fiindca vine in completarea ei, nu o inlocuieste, sustin sefii Renault.
„Tanger nu se substituie uzinei de la Pitesti, ci este complementara fiindca largim gama Entry cu doua vehicule ce vor avea patru versiuni de caroserie: monovolumul Lodgy si un vehicul comercial. Uzina de la Pitesti a ajuns la capacitate maxima, astfel ca uzina de la Tanger ne permite sa dezvoltam gama low cost si sa facem modele pe care nu le-am fi putut face la Pitesti. (…) In afara de cele doua vehicule, Tanger va face probabil si succesorul modelului Logan, cand acesta va fi gata. Uzina din Tanger va fi centrata pe vehicule pentru tarile emergente si pe vehicule low cost”, a explicat Ghosn, seful Aliantei Renault-Nissan, modul in care vede viitorul uzinei inaugurate joi, 9 februarie, in nordul Marocului. Mai multe despre uzina, AICI.
Ghosn a adaugat ca, cel putin pentru urmatorii 4-5 ani, Tanger, in „viitorul previzibil”, va fi singura uzina care va produce atat Lodgy, cat si vehiculul utilitar ce va fi lansat in al doilea semestru.
click aici pentru galeria foto din uzina Renault Tanger
Etapa de productie de preserie a Lodgy s-a terminat, iar pe 21 ianuarie s-a dat avizul pentru inceperea productiei de serie care este in prezent de 30 masini/zi, insa creste treptat. Pentru utilitara inca este vorba de preserie, fiindca pana in momentul lansarii mai sunt cateva luni.
Un al treilea nou vehicul Dacia „made in Tanger”, versiunea de pasageri a utilitarei (un Leisure Activity Vehicle – LAV), va fi lansat in a doua parte a anului, iar masina, spune Arnaud Deboeuf, directorul gamei Entry a Renault, nu va avea la baza Kangoo, ci va fi „pe platforma Entry M0 (zero)”.
Ramane deocamdata un mister ce a vrut sa spuna Ghosn prin cele „doua vehicule ce vor avea patru versiuni de caroserie”, oficial pana in acest moment fiind confirmate doar trei autovehicule (Lodgy, furgoneta si varianta ei pentru pasageri).
Despre viitoarele modele ce vor fi construite in Maroc, seful programului Entry nu a dat detalii, insa a confirmat ca o parte dintre modelele care sunt produse acum la Pitesti vor fi facute si in Tanger, in a doua etapa de dezvoltare. In a treia faza a dezvoltarii uzinei ar putea intra si Nissan, „daca va fi cazul”, insa dupa 2015.
Intrebat cand va fi scos Logan VAN din productie la Pitesti, seful gamei Entry a spus ca pana la finalul anului se va intampla asta, dar nu a dat un orizontul de timp mai precis.
La Tanger lucreaza 2.500 de persoane, dintre care 8% femei, procent mult sub situatia de la Mioveni. Oficialii Renault au spus insa ca au ca obiectiv cresterea ponderii femeilor in totalul angajatilor.
O situatie complicata este intre Maroc si Algeria si tine de faptul ca din cauza tensiunilor politice dintre cele doua tari masinile Dacia fabricate la Tanger nu se vor comecializa in Algeria unde Dacia a vandut circa 20.000 de masini anul trecut, toate aduse de la Pitesti. Totusi, Renault este in discutii cu autoritatile algeriene pentru deschiderea unei uzine acolo.
„Uzina de la Tanger nu este o amenintare pentru Pitesti”, a declarat Arnaud Deboeuf. „Daca volumele ar scadea la Pitesti, multi din grupul Renault-Nissan ar vrea ca produsele lor sa fie realizate la aceasta uzina”, adauga el, referindu-se la gradul inalt de calitate.
Deboeuf a spus ca avantajele uzinei de la Pitesti tin de numarul mare de furnizori si de faptul ca local sunt produse motoare, cutii de viteze, componente pentru sasiuri si altele.
Intrebat daca pe viitor Renault se gandeste sa construiasca si o uzina de motoare in Tanger, seful gamei Entry a spus ca pentru moment nu este in nciun caz nevoie, dar nu a exclus posibilitatea ca in cinci ani lucrurile sa se schimbe.
Carlos Ghosn, seful Aliantei Renault-Nissan, a spus la evenimentul de inaugurare a uzinei din Tanger ca estimarile arata o productie de 300.000 unitati Duster anul acesta, cifra incluzand si uzinele din afara Romaniei la care SUV-ul este produs sub sigla Renault. Dacia a produs peste 160.000 de masini Duster in 2011, iar pentru a face loc la Mioveni pentru o productie mai mare de SUV-uri o parte din productia de Sandero a fost mutata la o uzina mai mica a Renault din Maroc, SOMACA, ce produce Logan si Sandero de cativa ani.
„2012 va fi un an bun pentru industria auto, se vor vinde cu trei milioane de masini mai mult decat in 2011 pe plan mondial, insa Europa va fi singurul punct intunecat fiindca piata va scadea cu 3%. Impactul scaderii pietei europene asupra uzinei din Tanger va fi destul de limitat fiindca aceasta uzina va alimenta intreaga lume cu aceste doua vehicule de care spuneam”, explica seful Renault – Nissan.
In clipul de mai jos cele mai interesante imagini sunt la 2:45 (formare angajati), 5:30 (productie Dacia Lodgy).
Corespondenta din Tanger, Maroc.