Chevrolet prezinta la Salonul Auto de la Detroit (9-22 ianuarie) doua prototipuri ale unor coupe-uri accesibile, cu design indraznet, semn ca marca americana intentioneaza sa exploateze aceasta nisa in viitor. Cele doua prototipuri au rolul de a determina viitoarea generatie de clienti sa se implice si sa sugereze idei pentru un autovehicul la a carui proiectare pot participa si ei.
„Chevrolet a oferit intotdeauna modele aspiraționale care sunt accesibile pentru toate generatiile”, a declarat Mark Reuss, presedintele General Motors pentru America de Nord. „Aceste doua prototipuri transpun aceasta viziune pentru o noua generatie de clienti. Suntem interesati de opiniile celor mai noi clienti, ascultam sfaturile lor si gasim noi metode de a-i implica”, a adaugat oficialul GM.
Conform datelor recensamantului din SUA, 80 milioane de consumatori se apropie de varsta de 30 de ani. Acestia reprezinta 40% din numarul total al clientilor potentiali ai pietei auto, cu o putere de cumparare totala de 1 trilion de dolari (781 miliarde euro).
Anul trecut, reprezentantii Chevrolet au stat de vorba cu potentiali clienti tineri de pe intreg teritoriul SUA si bazandu-se pe feedback-ul lor prototipurile Chevrolet exploreaza designul si functionalitatea pe care noii clienti si le doresc de la un autovehicul.
Primul prototip Chevrolet, denumit Code 130R, este un coupe cu patru locuri cu un profil simplu si drept. Este vopsit in rosu metalizat, o culoare noua, si are jante mate anodizate auriu. Code 130R are un design ce mosteneste inclinarea spre performanta a marcii si dispune de tractiune pe puntea spate.
Proiectantii modelului Code 130R au planuit adaptarea unui motor supraalimentat cu turbocompresor pentru a functiona in tandem cu tehnologia eAssist. Prin oprirea motorului atunci cand autovehiculul stationeaza, recuperarea energiei de franare si generarea lina a cuplului in timpul accelerarii, acest prototip duce electrificarea la urmatorul nivel pentru marca.
Al doilea prototip Chevrolet, denumit Tru 140S, este un coupe sport cu patru locuri, exotic si accesibil, cu tractiune pe puntea fata. Tru 140S este de fapt un hatchback cu trei usi si a fost proiectat ca un autovehicul sport atractiv, dar accesibil ca pret. Prezentat in culoarea alb mat cu jante cromate, Tru 140S este bazat pe aceeasi platforma ca modelul Chevrolet Cruze si Chevrolet Volt.
Pretul posibil al modelelor de serie se situeaza undeva in jurul valorii de 20.000 dolari, potrivit Chevrolet.
„Clientii tineri ne spun ca doresc un autovehicul functional care sa aiba aspectul unui coupe. Designul caroseriei ambelor prototipuri s-a conformat acestei dorinte”, a declarat Frank Saucedo, directorul studioului Advanced Design al GM America de Nord, amplasat in Los Angeles, locul in care au fost concepute cele doua prototipuri.
Din Detroit, cele doua prototipuri Chevrolet vor fi transportate pentru a fi prezentate la saloanele auto importante, evenimente lifestyle cheie, intalniri cu clientii, precum si la alte expozitii, cum ar fi campusurile universitare. De asemenea, Chevrolet va aborda clientii utilizand instrumentele mediilor de socializare.
Specificatiile complete ale celor doua prototipuri pot fi descarcate de aici.