Acasa Foto In garajul nostru: Volkswagen Tiguan

In garajul nostru: Volkswagen Tiguan

de Adrian Mitrea

Caracteristici detaliate ale modelului testat

Model

Volkswagen Tiguan

Echipare

Sport&Style

Segment, numar de locuri SUV, 5
Tractiune

4×4

Lungime / latime / inaltime (in milimetri) 4.426 / 1.809 / 1.703
Ampatament (in milimetri)

2.604

Greutate (in kilograme)

1.665

Capacitaea rezervorului (in litri)

64

Volumul portbagajului / cu bancheta spate rabatata (in litri) 470 / 1.510
Coeficient aerodinamic (Cx)

Motor si performante dinamice

Capacitate cilindrica (in centimetri cubi)

1.968

Carburant

motorina

Putere maxima (in Cai Putere / kilowati) 140 / 103, la 4.200 rotatii pe minut
Cuplu maxim (in Newton-metri) 320 intre 1.750 si 2.500 rotatii pe minut
Numar de cilindri si dispunere 4 cilindri in linie
Dispunerea motorului in fata, transversal
Distributie 4 supape pe cilindru, doua axe cu came
Alimentare injectie directa commonrail, turbina cu geometrie variabila, intercooler
Raport compresie 17:1
Viteza maxima (km/h)

190

Acceleratie 0-100 km/h (secunde)

10,2

Consum urban declarat de producator (in litri la 100 de kilometri parcursi)

6,9

Consum extraurban declarat de producator (in litri la 100 de kilometri parcursi)

5,1

Consum mixt declarat de producator (in litri la 100 de kilometri parcursi)

5,8

Norma de depoluare si emisii de dioxid de carbon pe kilometru, declarate de producator (in grame) Euro 5, 150
Consum in test-drive

7,9 litri/100 km

Traseu test-drive Bucuresti si imprejurimi – Alexandria – Bucuresti, in total 350 de kilometri

Tren de rulare

Suspensie fata indenpendenta tip McPherson, arcuri elicoidale, bara stabilizatoare
Suspensie spate

independenta, paralelogram deformabil, arcuri elicoidale, bara stabilizatoare

Directie cu cremaliera, servoasistata electric
Frane fata discuri ventilate (312 mm diametru)
Frane spate

discuri pline (282 mm diametru)

Dimensiuni anvelope (latime, talon, diametru)

235 / 55 / R17

Producator anvelope si model

Bridgestone Dueler H/P

Dotari standard si optionale ale modelului testat

Dotari standard (selectie)
  • ABS cu EBD si AFU

  • ESP (controlul electronic al stabilitatii, denumit si ESC, VSA, VSC)

  • 6 airbag-uri (2 frontale, 2 laterale si 2 de tip cortina)

  • oglinzi exterioare reblabile electric si incalzite

  • 4 geamuri electrice

  • computer de bord tip Premium

  • faruri de ceata cu functie cornering (iluminare in viraj)

  • senzor de ploaie si lumina

  • priza 12 V in consola centrala fata/spate si in portbagaj

  • sistem de monitorizare a presiunii pneuri

  • inchidere centralizata

  • scaune fata sport si reglabile si pe inaltime

  • masute pe spatarele scaunelor din fata

  • volan reglabil pe inaltime si in profunzime

  • indicator temperatura exterioara

  • cotiera centrala pentru locurile din fata

  • cotiera centrala pentru pasagerii spate

  • jante din aliaj usor de 17 inch

  • cutie de viteze manuala cu 6 trepte

Dotari optionale (selectie, preturi cu TVA)
  • vopsea metalizata (356 euro)

  • covorase din velur (71 euro)

  • Park Assist (443 euro)

  • tempomat/cruise control (301 euro)

  • aer conditionat cu reglare automata pe doua zone – Climatronic (335 euro)

  • oglinzi rabatabile electric (129 euro)

  • volan multifunctional, imbracat in piele (237 euro)

  • Dynamic Light Assist, inclusiv Lane Departure Prevention (519 euro)

  • Radio RCD 510 cu MP3, USB si 8 difuzoare (203 euro)

  • faruri bi-xenon cu functie de iluminare in viraj (988 euro)

Garantie

4 ani sau 120.000 de kilometri, 3 ani pentru vopsea si 12 ani anticoroziune

Protectia generala oferita pasagerilor conform testelor Euro NCAP

5 stele din 5 posibile

Protectia oferita ocupantilor adulti / copiilor / pietonilor

87% / 79% / 48%

Nivelul de asistare al sistemelor de siguranta

71%

Pret fara TVA al modelului testat

24.861 euro

Pret cu TVA inclus al modelului testat

30.828 euro

2 comentarii

Sebastian 17 octombrie 2018 - 22:07

Ce inseamna butonul off-road? Inseamna ca masina nu este automata? O setezi manual, s-au inseamna altceva?

Reply
Adrian Mitrea 18 octombrie 2018 - 22:41

În modul off road anumite sisteme se comportă diferit. În funcție de configurația mașinii, motorizare, an de producție… acel buton poate bloca în raport 50% cu 50% distribuția cuplului între cele două axe, sistemul ESP este configurat pentru a nu permite alunecarea de pe dealuri, sistemul Hill Descent Control devine activ sau își schimbă sensibilitatea, sistemele ABS și ESP lucrează în așa fel încât să optimizeze tracțiunea și frânarea în condiții de aderență redusă. Cam asta face un buton off road la o mașină de acest gen.

Reply

Lasa un comentariu