Saab a anuntat ca a primit cinci milioane de dolari de la compania chineza Youngman pentru a-si putea onora cheltuielile urgente, iar pana la final de decembrie alte 30 milioane euro ar trebui sa intre in contul companiei aflata aproape de lichidare, scrie Reuters, citand presa suedeza. Saab este pe marginea prapastiei de sapte luni, intelegerile menite sa o salveze nu au fost puse in practica, iar General Motors inca se opune preluarii companiei suedeze de catre chinezi.
Eric Geers, purtator de cuvant al Saab spune ca grupul chinez Zhejiang Youngman a virat cinci milioane dolari pentru acoperirea cheltuielilor urgente, alte 20 milioane euro ar trebui sa intre in contul Saab pe 14 decembrie pentru plata salariilor restante, iar alte zece milioane euro ar trebui sa ajunga pana la final de decembrie.
Vineri este un moment important fiindca justitia va decide daca Saab va fi mentinuta sub protectie impotriva creditorilor suparati ca nu-si primesc banii sau compania va iesi de sub protectia legii falimentului, iar creditorii vor avea ocazia sa ceara falimentul companiei.
Saab nu mai produce din iunie si, desi a semnat intelegeri cu companii chineze, abia acum primeste primii bani. O problema pentru Saab – detinuta de olandezii de la Spyker – tine si de faptul ca General Motors, grupul cu tehnologia caruia au fost construite modelele suedeze – se opune unei intelegeri cu chinezii.