Cea mai bine vanduta marca premium de pe piata locala, BMW, mizeaza pe leasing pentru a-si creste vanzarile si in 2012, dupa un an 2011 care se va incheia pe plus. Potrivit BMW Group Romania, profilul clientului de BMW s-a schimbat mult in ultimii ani, iar leasingul conteaza tot mai mult, avand o pondere de 76% in totalul vanzarilor din acest an, fata de 50% in 2008.
In primele zece luni din acest an au fost inmatriculate 1.409 automobile BMW noi in Romania, in crestere cu 17,7% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Data fiind aceasta premisa, BMW Group Romania are mari sanse sa incheie anul 2011 cu o crestere de 15-20% a vanzarilor, in contextul unei piete a automobilelor care va ramane constantanta in cel mai bun caz.
Mercedes-Benz a vandut 1.319 automobile in acest an, fiind deci pe locul al doilea la vanzarile de masini premium in Romania, iar Audi este pe pozitia a treia, cu 1.160 unitati.
„Serviciile de finantare pot fi motorul de crestere a vanzarilor in 2012”, a declarat directorul general (CEO) al BMW Group Romania, Marco Schulz, intr-un comunicat de presa.
Istoricul cotei de piata a leasingului in achizitiile de masini noi BMW arata asa:
- 2008
Leasing din vanzarile totale: 50%
BMW Financial Services din vanzarile totale: 35%
- 2009
Leasing din vanzarile totale: 55%
BMW Financial Services din vanzarile totale: 42%
- 2010
Leasing din vanzarile totale: 70%
BMW Financial Services din vanzarile totale: 57%
- 2011
Leasing din vanzarile totale: 76%
BMW Financial Services din vanzarile totale: 57%
De la 1 decembrie debuteaza BMW Select, un nou produs de leasing al BMW Group Romania, care permite clientului sa aiba o rata redusa cu pana la 50% si posibilitatea achizitiei unui automobil nou la sfarsitul perioadei de finantare. Practic, un client poate avea o rata redusa cu 50% fata de o solutie de finantare obisnuita in conditiile unei perioade de finantare de trei ani si a unui avans de minimum 20%. Pe toata durata contractului clientul beneficiaza de extinderea perioadei de garantie si „Gap Insurance” (o formula de asigurare care acopera, in caz de dauna totala, diferenta intre pretul initial si valoarea asigurata de polita CASCO). Valoarea reziduala este mai mare decat in cazul produselor de leasing consacrate: 45%. Important, in premiera in Romania, este ca la finalul perioadei de finantare clientul poate opta pentru schimbarea automobilului finantat cu unul nou prin predarea celui utilizat (ceea ce presupune inchiderea contractului de leasing initial) si semnarea unui nou contract de finantare.
Cota de piata a BMW Financial Services din totalul vanzarilor marcii BMW a crescut de la 35% in 2008 la 57% in 2011. In prezent, pana la doua din trei automobile cumparate sunt achizitionate prin BMW Financial Services.