Un numar de 17 noi masini care vor fi lansate in curand pe piata au fost testate de Euro NCAP, organismul european independent de testare a sigurantei oferite de automobile. Doua masini chinezesti, Geely Emgrand EC7 si MG6, au obtinut rezultate surprinzator de bune, obtinand 4 stele din 5 posibile, insa patru masini de la marci pretentii au obtinut tot 4 stele din 5: Fiat Panda, Jeep Grand Cherokee, Jaguar XF si electricul Renault Fluence Z.E..
MG este o marca britanica, dar cumparata de chinezi, iar Euro NCAP se refera la ea ca la o masina chinezeasca.
„Aceste rezultate reprezinta o piatra de hotar pentru industria auto din China. Este un semn clar ca producatorii auto de acolo au invatat din experientele din trecut si investesc mult in cresterea rapida a securitatii. Chiar si cu o inasprire a conditiilor de testare ne asteptam la rezultate de 5 stele in curand”, a declarat secretarul general al Euro NCAP, Michiel van Ratingen.
Organizatia se arata surprinsa de rezultatul lui Renault Fluence Z.E., care a obtinut 4 stele, cand de fapt era asteptat un rezultat de 5 stele.
„Poate surprinzator, sedanul electric Renault Fluence Z.E. (…) a fost depunctat pentru protectia oferita pietonilor, soferului si pasagerului din dreapta. Acest rezultat il pune la egal cu Mitsubishi i-MiEV, dar in spatele unor masini electrice din aceeasi clasa cum sunt Nissan Leaf si Opel Ampera„, noteaza Euro NCAP.
Fiat Panda a obtinut 4 stele pentru ca masina testata nu avea ESP, conditie obligatorie pentru a primi 5 stele. La scurt timp dupa publicarea rezultatelor Euro NCAP, Fiat a iesit cu un comunicat de presa si a anuntat ca din 2012 sistemul ESP va putea fi regasit pe toate variantele de echipare ale Panda. Compania italiana nu a precizat insa daca tehnologia va fi oferita standard, ca pe alte masini, sau contra cost.
In contrast, tripleta Volkswagen up!, Skoda Citigo si Seat Mii a reusit sa obtina rezultate foarte bune (5 stele).
„Jeep Grand Cherokee a afisat rezultate dezamagitoare la capitolul protectia ocupantilor copii. In plus, la impactul frontal prinderea centurii de siguranta pe scaun aproape ca s-a rupt in doua (…) soferul aproape dandu-se cu capul de cercul volanului. Euro NCAP recomanda Jeep sa faca o investigatie proprie asupra cauzelor si sa implementeze o sina pentru scaun imbunatatita pentru urmatoarele masini care vor intra in productie”, se arata in comunicatul Euro NCAP.