Auto Italia va aduce noua generatie a Fiat Panda pe piata romaneasca in februarie 2012, a spus Ori Lahav, directorul general al MCA Company, firma care a cumparat Auto Italia acum cateva luni. Auto Italia este din iunie parte a grupului israelian Levy, iar miercuri si-a prezentat intr-un eveniment de presa noul CEO, canadianul Rennen Zunder care a fost sef al filialei israeliene a Mercedes Benz timp de cinci ani.
„Panda va fi lansata in decembrie in Italia si speram ca in februarie 2012 o vom aduce in Romania si Israel”, a spus Ori Lahav.
Fiat Panda a fost prezentata la salonul de la Frankfurt, a ajuns la a treia generatie si a crescut putin in dimensiuni. Acum are 3,65 metri lungime, cu cativa centimetri mai mult decat generatia pe care o inlocuieste, inaltimea este de 1,55 metri, iar latimea de 1,64 metri. Masina ofera loc pentru cinci pasageri. La capitolul propulsie va avea, pentru inceput, patru versiuni de motorizare: TwinAir de 0,9 litri de 65 Cai Putere (CP) si 85 CP (turbo), 1,2 litri de 69 CP si 1,3 litri Multijet (turbo diesel) de 75 CP.
click aici pentru galeria foto
Modelul Fiat Panda a fost lansat in 1981, pana in 2004 a avut doua facelift-uri, iar apoi a aparut a doua generatie. S-au vandut 8,5 milioane de exemplare pana in prezent. Fiat Panda a castigat trofeul “Masina Anului in Europa” in 2004. Panda a fost cel mai vandut model de clasa mini in tara in primul trimestru, devansand ca numar de unitati masini precum Chevrolet Spark sau Toyota Aygo.
La evenimentul de miercuri Auto Italia si-a prezentat si noul CEO al companiei, canadianul Rennen Zunder care timp de cinci ani a condus filiala israeliana a Mercedes – Benz. Grupul israelian Levy a preluat managementul Auto Italia in iunie, iar noul proprietar al companiei spune ca vanzarile medii lunare au crescut la peste 300 de masini, fata de circa 160 inaintea tranzactiei.
click aici pentru a vedea ce a fost in capul designerilor cand au desenat noua Panda
Compania spune ca are acum 3,4% pe piata masinilor noi, iar tinta pentru 2012 este 4,5%. Totusi, vanzarile Auto Italia au scazut mult dupa criza, de la 16.000 de masini in 2007, la 3.000 de masini (estimarea pentru intreg anul curent). Compania a trecut prin schimbari profunde, in primavara grupul israelian Levy a preluat de la familia Stein managementul companiei, „pentru mai multe milioane de euro”.
Marcile SsangYong, Segway si Honda Motorcycles au iesit din portofoliul Auto Italia care anul trecut si-a adaugat doua brand-uri de nisa: Infiniti si Abarth. Alianta incheiata la nivel mondial intre Fiat si Chrysler a adus in portofoliul Auto Italia marca Jeep, iar Chrysler se regaseste in designul noii game Lancia care a preluat masiv din trasaturile masinilor marcii americane.