Compania olandeza Swedish Automobile (Swan) care detine Saab a semnat un memorandum de intelegere cu Pang Da si Youngman pentru a le vinde in proportie de 100% actiunile Saab Automobile si Saab GB, ceea ce insemna ca marca premium suedeza are sanse mari sa intre in proprietatea chinezilor, care ar urma sa o salveze de la pieire.
Desigur, tranzactia are nevoie de aprobarile autoritatilor relevante in domeniu. Swan spune ca prin memorandum si tranzactie cele doua companii chineze Youngman si Pang Da se obliga sa asigure finantare pe termen lung companiei Saab Automobile.
Memorandumul este valabil pana pe 15 noiembrie.
Administratorul care se ocupa de reorganizarea voluntara a Saab Automobile, Guy Lofalk, si-a retras cererea de iesire din reorganizare inainta recent autoritatilor.
Saab, sau Svenska Aeroplan Aktleblaget, a luat fiinta in 1937, ca producator de avioane. Zece ani mai tarziu lua fiinta Saab Car Division, care a produs si primele automobile Saab. In 1990 a fost infiintata Saab Automobile, companie detinuta de Saab Scania Group si General Motors (GM). In anul 2000 Saab a intrat in intregime in proprietatea GM.
Pe 23 februarie 2010 Spyker a cumparat Saab de la GM, dupa mai multe luni in care marca suedeza a fost pe cale sa fie ingropata. Spyker a platit in total 400 milioane dolari pentru Saab, iar in primavara acestui an si-a schimbat numele in Swedish Automobile pentru a putea repune Saab pe picioare si a incerca sa gaseasca un investitor serios. Acum, dupa nici doi ani, Swedish Automobile a facut primul pas important pentru a vinde Saab, pentru 100 milioane euro.
Saab are circa 3.700 angajati in Suedia, avand sediul central in Trollhatan.