Tarifele reparatiilor auto vor creste, tot mai multi soferi isi vor duce masinile in service-uri clandestine si multe ateliere care functioneaza legal se vor inchide fiindca RAR a decis majorarea taxelor de autorizare a service-urilor auto, considera ASSAI, asociatia care apara interesele acestora. Asociatia spune ca acum sunt in tara circa 7.000 de ateliere autorizate RAR, insa scumpirea taxelor ar putea duce la inchiderea a 4.000 dintre ele.
Incepand cu data de 1 octombrie a intrat in vigoare o decizie a Registrului Auto Roman (RAR) decizie prin care cresc de la 10 pana la de 20 de ori taxele de autorizare a celor peste 7.000 de ateliere auto care-si desfasoara legal activitatea in Romania. In conditiile in care reglementarea a intrat deja in vigoare, in perioada urmatoare soferii se pot astepta la o dublare a pretului manoperei pentru reparatiile auto.
Efectele directe ale masurii vor fi:
- majorarea tarifelor de reparatii care vor fi suportate de soferi;
- realizarea reparatiilor in service-uri clandestine, fara garantie;
- stimularea activitatilor de service clandestine si neautorizate.
„Indirect, masura RAR va duce si la scumpirea semnificativa a politelor de asigurare, firmele de asigurari aruncand costurile ce le revin tot pe umerii soferilor”, spun cei de la ASSAI.
Asociatia acuza RAR ca a facut aceste majorari la sfarsitul verii, fara a consulta industria auto si adauga ca In cadrul discutiilor purtate in 25 octombrie 2011 cu reprezentantii RAR, acestia au incercat sa justifice acele majorari printr-un set de masuri pe care urmeaza sa le aplice in domeniul service-urilor auto, dar fara a oferi garantii scrise ca aceste masuri vor fi puse si in aplicare.
RAR a schimbat sistemul de calcul al taxei de autorizare a unitatilor reparatoare, astfel incat daca pana in urma cu o luna un service achita o suma fixa de aproximativ 1.000 lei pentru autorizare, acum va trebui sa achite 90 lei pentru maximum trei activitati si 50 lei pentru fiecare activitate suplimentara precum si 500 lei pentru fiecare marca pe care o va repara.
In conditiile in care, in medie, un atelier auto efectueaza aproximativ cinci activitati pentru 20 de marci auto, costurile de autorizare ale unui service se ridica la 11.131 lei, o suma exorbitanta in actualul climat economic, mai spun cei de la ASSAI, care avertizeaza ca taxele prohibitive ar putea duce la inchiderea a peste 50% dintre service-urile care functioneaza legal.