Toyota introduce pe modelul iQ o noua generatie de sisteme de infotainment, denumita Touch Life, prin care ceea ce afiseaza ecranul unui smartphone este redat „in oglinda” si pe afisajul de 7 inch din masina, iar unele functii de baza ale terminalului mobil pot fi accesate prin intermediul comenzilor de pe volan. Touch Life va fi disponibil de la sfarsitul acestui an pe iQ.
Dispozitivele se conecteaza prin protocolul MirrorLink, dezvoltat de Car Connectivity Consortium. Aceasta organizatie a fost creata de Daimler, General Motors (GM), Honda, Hyundai, Toyota si Volkswagen impreuna cu LG, Samsung, Nokia, Alpine si Panasonic. Apple si Google se pot alatura aliantei cu costuri minime de dezvoltare.
Toyota spune ca Touch Life este perfect compatibil cu terminale Nokia echipate cu soft Symbian Belle, pentru a caror conectare este necesara o aplicatie (denumita Car Mode). Utilizatorii de iPhone cu soft iOS 4 sau superior se pot conecta la Touch Life prin aplicatia Application Launcher. Astfel, soferii pot avea in masina radio prin internet si acces la retelele sociale Twitter si Facebook.
Toti marii producatorii auto incearca sa gaseasca solutii de conectivitate intre sistemele de infotainment din masinile lor si terminalele mobile ale soferilor. Daimler se gandeste sa lanseze un Mercedes-Benz App Store, in contextul in care BMW si MINI au deja aplicatii special dezvoltate pentru iPhone.
Unele studii arata ca piata masinilor conectate la internet va exploda in urmatorii ani, urmand sa ajunga la sase milioane unitati/an in 2017. Interesant este ca se democratizeaza si piata pentru conectivitatea elementara precum AUX, USB si Bluetooth.
Harman si Intel au creat primul modul informational pentru industria auto.