M este cel mai mare sedan din gama marcii premium japoneze Infiniti, detinuta de Nissan, si vine ca un fel de cristalizator in segmentul limuzinelor medii. Nu are sportivitatea unui BMW Seria 5 sau luxul unui Audi A6, dar tocmai individualitatea puternica fata de tot ce exista face ca aceasta masina sa fie speciala si interesanta. Pretul este cu peste 15% mai mic decat in cazul rivalilor directi si prestatiile sale pot impresiona si directori si parveniti. Toate astea cu o singura conditie: sa te urci la volan!
Concept
Infiniti M este un descendent de seama al conceptului Essence (2009), care vine sa puna in practica tot mai evoluatul design Infiniti. Si cum o marca premium ce vrea sa aiba un cuvant de spus in „categoria grea” nu poate sa nu aiba un reprezentant in clasa limuzinelor medii, Infiniti a decis sa joace si aceasta carte.
click aici pentru galeria foto
Loc de crestere exista in continuare, pentru ca M este deocamdata doar sedan, iar vest-europenii se dau in vant dupa break-uri. Desi nu este confirmat oficial, un break Infiniti M nu este exclus.
Design
Indiferent de ce impresie iti lasa la prima vedere sedanul Infiniti M, un lucru e cert: designerii sai au gasit un limbaj estetic original si placut pentru a-l pune in evidenta in conservatorul segment E. Masina seamana cu un sportiv masiv, musculos si educat, gata sa accepte oricand o provocare.
Poti sa te chinui zeci de minute sa faci comparatii cu orice masina iti trece prin minte: Saab 9-5, Jaguar XF, Lexus GS… concluzia va fi mereu aceeasi. Infiniti M e unic.
Interiorul atinge un nivel de calitate nebanuit si superior concurentilor, din multe puncte de vedere. Surpriza este cu atat mai placuta cu cat vine din partea unei marci tinere, pe care multi nu s-ar sfii sa o numeasca „chinezarie” din simplul motiv ca arata altfel si pentru ca nu le spune nimic sigla simplista.
E suficient sa stai cateva minute sa cercetezi cu mainile si privirea orice detaliu despre care crezi ca merita atentie. Dupa acest scurt exercitiu ajungi sa privesti Infiniti M cu alti ochi si pentru o secunda uiti ca pe lume mai exista BMW, Audi si Mercedes-Benz.
Tehnologie, confort si dotari
Comparatiile cu greii segmentului sunt insa inevitabile. Scaunele din fata si bancheta din spate nu iti transmit aceeasi rigoare ca BMW Seria 5 sau acelasi confort precum Clasa E, dar Infiniti M propune un nou tip de confort, natural, care nu fuge spre vreo extrema.
De fapt, intreg interiorul acestei limuzine japoneze este desenat si organizat pentru a-ti face mintea sa zboare la confort, rafinament, discretie si relaxare. Pentru habitaclu sunt combinate multe materiale (piele, lemn, aluminiu, cauciuc, spuma si plastic), dar tranzitia intre ele este discreta si lipseste notiunea de discrepanta. Lemnul are, de exemplu, accente argintii si se potriveste de minune cu insertiile din aluminiu.
Climatizarea are un sistem numit Forest Air (aer de padure). Astfel, aerul difuzat in habitaclu este purificat si ionizat pentru a oferi pasagerilor o stare de bine. Doua tipuri de parfum diferite sunt combinate automat si eliberate in sistemul de climatizare pentru a face atmosfera din masina mai placuta. Desigur, nu esti constient de asta in timp ce conduci, dar de fiecare data cand parasesti volanul iti dai seama ca esti odihnit si ca aerul de afara e mai imbacsit.
Instalatia audio Bose e capabila oricand sa-ti ofere un recital in exclusivitate. Este dinamica, rafinata si cele 16 difuzoare asigura un echilibru mai ceva ca intr-o sala de concerte. Scaunele din fata au chiar difuzoare integrate, pentru o experienta audio de neuitat.
Pe Infiniti M debuteaza si noua generatie de sistem multimedia Conectiviti+, care are mai putine butoane, e mai rapid si mai usor de folosit decat pe celelalte automobile Infiniti. Butonul (rotita) central de comanda poate fi miscat cu totul precum un mouse pentru a naviga mai usor pe harta sistemului de navigatie. Pana acum acest lucru se facea din butoane.
Detalii precum volanul incalzit, jaluzeaua cu reglaj electric pentru luneta si ceasul cu limbi Infiniti vin sa confirme rafinamentul pe care-l astepti de la o asemenea masina.
Pe sosea
Masina din acest test este echipata cu un motor turbo diesel de 3 litri ce dezvolta 238 Cai Putere (CP) si un cuplu maxim de 550 Newton-metru (Nm).
Astfel echipat, sedanul Infiniti M atinge 100 de kilometri pe ora in 6,8 secunde, la fel ca Mercedes-Benz Clasa E300 CDI.
BMW Seria 5 si Audi A6 cu motorizari similare (530d, respectiv 3.0 TDI) sunt mai rapide cu mai bine de jumatate de secunda, dar asta nu conteaza chiar atat de mult pana la urma… Nu atunci cand vorbim de limuzine.
Motorul V6 de sub capota Infiniti M e performant si economic, dar din pacate suna ca un diesel banal.
Acceeasi motorizare, dar pe SUV-ul Infiniti FX, se aude mult mai rafinat si mai placut, gratie unui esapament mai reusit.
Exista o rotita de comanda pe tunelul median, in fata cotierei, din care soferul poate alege patru moduri de raspuns ale masinii: Snow, Eco, Normal si Sport.
Concurenti
Pe lista rivalilor figureaza nume cu care multi dintre noi s-au nascut, dar si personaje noi. In prima categorie intra BMW Seria 5, Mercedes-Benz Clasa E, Audi A6 si Saab 9-5. De cealalta parte avem modele precum Lexus GS si Jaguar XF.
Concluzii
La un pret de 65.600 de euro, inclusiv TVA, Infiniti M ofera cel mai bun raport pret-calitate din segmentul sau. Singura problema este ca aceasta masina vine intr-un teren dominat de marcile germane, cu traditie si mult mai experimentate. Ca sa le bata, Infiniti trebuie sa mai lucreze putin la directie, suspensii si esapament, ca sa creeze mai multa emotie pentru sofer. Pana va aparea Infiniti-ul perfect, limuzina M este, oricum, o alegere foarte buna.