Producatorul coreean de vehicule 4×4 SsangYong va prezenta cateva concepte pentru noi modele la Salonul Auto de la Frankfurt din toamna (13-25 septembrie) si va dezvalui in premiera versiunea de serie a pick-up-ului-concept SUT, care va fi comercializata in Europa din 2012. Compania indiana Mahindra & Mahindra detine 70% din SsangYong.
SsangYong nu a dat mai multe detalii despre conceptele pe care le pregateste, insa este clar ca noul proprietar indian are ambitii mari cu aceasta marca de nisa.
Dupa o perioada foarte grea si inca neincheiata, SsangYong isi pune mari sperante in noul Korando, un SUV compact desenat de Giugiaro in speranta de a fi pe placul europenilor. Masina dispunde de o singura motorizare – un propulsor turbo diesel de 2 litri ce dezvolta 175 Cai Putere la 4.000 de rotatii pe minut (rpm) si un cuplu de 360 Newton-metru intre 2.000 si 3.000 rpm.
click aici pentru galeria foto cu noul Korando
Pentru noul Korando sunt disponibile doua versiuni de tractiune, 4×2 (pe rotile din fata) si 4×4. Versiunea 4×2 este cuplata standard la o cutie de viteze manuala cu 6 trepte si optional la una automata, tot cu 6 viteze. Versiunile 4×4 vor veni standard cu transmia automata cu 6 rapoarte.
Pentru prima data in istoria SsangYong, caroseria masinii este monococa (tipica SUV-urilor si automobilelor), nu pe sasiu (ca la masinile 4×4 veritabile). Aceasta solutie constructiva permite reducerea greutatii si reglarea masinii pentru un comportament mai bun pe asfalt, in detrimentul capacitatilor in teren accidentat. Suspensiile sunt independente pentru fiecare roata.
Noul Korando rivalizeaza cu modele deja consacrate in segmentul SUV-urilor compacte, precum Ford Kuga, Hyundai ix35, Kia Sportage, Nissan Qashqai si Volkswagen Tiguan.
Ramane de vazut daca SUT 1 va pastra aceasta denumire si in varianta de serie. Cert este ca acest pick-up promite un design modern si ataca rivali titrati precum Mitsubishi L200 si Toyota Hilux. Sub capota lui SUT1 se afla un propulsor turbo diesel de 2 litri ce dezvolta 155 Cai Putere (CP) si un cuplu maxim de 360 Newton-metru (Nm) intre 1.500 si 2.800 rotatii pe minut (rpm). Motorul poate fi cuplat la o transmisie manuala cu sase viteze sau la una automata tot cu sase trepte. Tractiunea poate fi 4×2 sau 4×4.
SsangYong SUT 1 are 4.985 mm lungime, 1.910 mm latime, 1.755 mm inaltime si un ampatament de 3.060 mm.
Din ultimul trimestru al acestui an masinile marcii coreene SsangYong sunt aduse in tara de un nou importator, New Kopel Group, care isi propune sa le vanda prin intermediul a zece dealeri. Pana in acel moment importatorul oficial a fost AutoItalia, care inghetase insa activitatile legate de marca si inchisese punctele de vanzare.