General Motors a initial campanii de rechemare in service (recall) in Europa pentru mai multe modele Chevrolet Corvette, Hummer si Cadillac din cauza unor posibile probleme care pun in pericol siguranta pasagerilor si altor participanti la trafic. La unele dintre masinile vizate de recall se poate desprinde capota, plafonul, se poate supraincalzi un circuit care poate provoca incendii sau se pot bloca rotile din spate in mod neasteptat.
Recall pentru desprinderea capotei
La anumite modele Hummer H3 produse intre 2006 si 2010 si la unele autovehicule Hummer H3T fabricate in perioada 2009-2010 clemele-urechi integrate de pe oblonul capotei se pot rupe, ceea ce poate duce la desfacerea mecanismului de prindere al oblonului capotei. Cand clemele-urechi se rup, oblonul capotei poate sa zdrangane, dar daca soferul nu observa acest simptom se pot rupe si alte cleme care, in timpul conducerii, pot duce la desprinderea capotei si cauzarea de accidente si/sau avarii. In total este vorba despre 3.040 unitati rechemate in Europa, potrivit General Motors.
Corvette – posibile probleme la sistemul de directie si plafon
Vizate de rechemare sunt si 315 Chevrolet Corvette decapotabile, cu plafon in culoarea caroseriei, fabricate intre 2005 si 2007, precum si unele modele Chevrolet Corvette Z06 produse in perioada 2006-2007. In aceste doua cazuri starea adezivului dintre cadru si panoul plafonului poate duce la desprinderea acestuia din urma.
„Daca exista o desprindere partiala, ocupantii pot constata mai multe simptome, cum ar fi pocnituri la trecerea peste denivelari, zgomote aerodinamice, fixare slaba a panoului plafonului, miscari/izbituri ale panoului plafonului cand se inchide o usa sau capota portbagajului sau scurgeri de apa in capitonajul interior al plafonului. Daca desprinderea este completa, panoul plafonului se poate detasa de autovehicul. Daca aceasta se intampla in timpul conducerii, el poate lovi autovehiculul din urma, cauzand vatamari si/sau avarii”, a anuntat producatorul.
De asemenea, 2.157 de unitati Chevrolet Corvette produse intre 2005 si 2006, echipate cu coloana de directie reglabila pe inaltime si telescopica, sunt suspectate ca in anumite situatii, la miscarea repetata a coloanei de directie, se poate ajunge la o intrerupere a semnalului in interiorul coloanei. Daca se intampla acest lucru, in centrul de informare al soferului apare mesajul „Service Active Handling System” (prezentare in service sistem de manevrare activa) si pot fi actionate una sau mai multe frane, ceea ce poate cauza devierea autovehiculului spre dreapta sau stanga. Daca soferul nu reactioneaza la schimbarea miscarii masinii se poate produce o coliziune.
Sistemul de incalzire pentru lichidul de parbriz poate provoca incendii
General Motors a stabilit ca exista un defect care afecteaza siguranta autovehiculului la anumite modele Cadillac DTS, Hummer H2, Cadillac CTS, Cadillac Escalade (si Escalade ESV, Escalade EXT), modelele anilor 2007-2009, echipate cu sistem de incalzire a lichidului de spalare. Unele autovehicule au fost rechemate in 2008 pentru a li se adauga o siguranta la fasciculul de cabluri al circuitului de comanda (HWFS) pentru a elimina posibilele consecinte ale unui scurt circuit in placa electronica imprimata. Cu toate acestea, s-au raportat din nou incidente termice pe modulele HWFS dupa aplicarea acestei imbunatatiri. Aceste incidente au rezultat dintr-un mod nou de defectare, atribuit echipamentului de protectie termica a dispozitivului. Importanta acestora variaza de la distorsiuni minore pana la topirea considerabila a plasticului in jurul camerei de lichid a HWFS. In unele circumstante este posibil ca modulul de spalare incalzit sa produca un incendiu. Este vorba despre 1.934 masini vizate de acest recall in Europa.
Posibile probleme la frane
La anumite autovehicule Cadillac CTS (modelele anilor 2003-2007) s-a identificat posibilitatea ca racordul furtunului franei fata la etrier se corodeze din cauza zapazii, apei cu sare pentru drumuri sau altor agenti contaminanti, care patrund si sunt retinuti in mansonul furtunului. Daca racordul se corodeaza pronuntat, se poate produce o scurgere pe la furtunul de frana. Un semn de scurgere pe la furtunul de frana este pata de lichid pe sol. Daca se pierde destul lichid, se aprinde lampa de avertizare si apare un mesaj „Check Brake Fluid” (verificati lichidul de frana) in centrul de informare al soferului (in cazuri rare furtunul de frana se poate rupe brusc fara avertizare prealabila) si se poate mari distanta de franare a autovehiculului, putandu-se produce astfel o coliziune. Vizate de aceasta verificare sunt 2.454 masini.
Diferentialul se poate bloca
De asemenea, la anumite autovehicule Cadillac CTS, CTS-V, SRX, STS (modelele anilor 2005-2007) si Cadillac STS-V (modelele anilor 2006-2007) etansarea diferentialului de la osia propulsoare (autovehicule cu tractiune pe doua roti sau integrala) poate prezenta scurgeri deoarece nu corespunde specificatiilor GM. Daca o etansare are scurgeri, va apare lichid pe sol acolo unde autovehiculul este parcat. Daca se scurge destul lichid, diferentialul devine zgomotos din cauza lubrifierii diminuate. Dupa ce s-au pierdut circa doua treimi din lichidul diferentialului, rulmentii nu mai sunt lubrifiati si se pot supraincalzi. De aici poate sa rezulte deteriorarea rulmenilor si a altor componente ale diferenialului. Rulmentii deteriorati genereaza zgomote care pot fi auzite de catre ocupantii autovehiculului. Daca autovehiculul nu este reparat si defectul progreseaza, pot surveni trei situatii: (1) Cand autovehiculul este oprit si se cupleaza treapta de mers inapoi, diferentialul se poate gripa si sa impiedice deplasarea autovehiculului; (2) defectul poate crea rezistente care sa duca la efecte de franare a autovehiculului si (3) diferentialul se poate gripa si sa blocheze rotile de propulsie in timp ce autovehiculul se afla in miscare. Daca se intampla acest lucru este posibil ca soferul sa nu mai poata controla autovehiculul si sa se produca o coliziune fara avertizare. Sunt rechemate 810 masini.
La fel ca in cazul oricarei actiuni de rechemare in service, costurile pentru repararea masinilor sunt suportate de fabricant.