Jean Philippe Dayraut a incheiat cursa din clasa „Unlimited” din cadrul Pikes Peak International Hill Climb pe pozitia a treia, informeaza site-ul oficial al competitiei. Pilotul francez a concurat pe o Dacia Duster de 850 de cai putere, prelucrata de Renault Sport in colaborare cu VIP Challenge, scrie HotNews.ro.
Dayraut a incheiat proba cu timpul de 10 minute, 17 secunde si 707 miimi, pe un traseu cu o lungime de 19 kilometri (s-a alergat la o altitudine de peste 2.000 de metri).
Castigatorul de la „Unlimited” a fost niponul Nobuhiro Tajima, cu un timp de 9:51.278, acesta concurand pe o masina Suzuki SX4 Hill Climb Special.
click aici pentru galeria foto
„Unlimited” este cea mai importanta clasa din cadrul Pikes Peak International Hill Climb. Din cei cinci piloti aflati la start, doar trei au reusit sa duca cursa la bun sfarsit (printre ei si Dayraut – Dacia Duster).
Clasament clasa „Unlimited”:
- 1. Nobuhiro Tajima 09:51.278 (Suzuki SX4)
- 2. Rhys Millen 10:09.242
- 3. Jean Phillipe Dayraut 10:17.707 (Dacia Duster)
- 4. Paul Dallenbach
- 5. Dave Carapetyan
Dupa ce a participat timp de doi ani la Trofeul Andros, Dacia si-a incearcat norocul si intr-o competitie americana, modelul Duster participand, weekend-ul trecut, la „Pikes Peak International Hill Climb”.
Dacia Duster No Limit este adaptat de catre echipele de la Tork Engineering (conceptie, fabricatie, montaj, dezvoltare) si de la Sodemo (motor) cu sprijinul celor de la Renault Sport Technologies, care ofera expertiza in ceea ce priveste competitiile auto pe toata durata proiectului si care furnizeaza anumite piese.
Duster No Limit este conceput conform regulamentului tehnic din categoria Unlimited unde concureaza vehiculul: fara limitari de putere sau de cilindree, fara constrangeri tehnice pentru masa vehiculului, pneuri, transmisie sau aerodinamica.
Sub caroseria din fibra de sticla, Dacia Duster No Limit ascunde elemente sofisticate, radical diferite de cele standard:
- motor de 850 CP, pregatit de catre Sodemo, pornind de la blocul motor Nissan VR 38 DETT (V6 de 3,8 litri) al Nissan GT-R. Motorul Dacia Duster No Limit este conceput pentru a maximiza performantele vehiculului in ciuda altitudinii la care urmeaza sa se desfasoare proba (altitudinea de pornire: 2.860 m/cea de sosire: 4.300 m);
- o cutie de viteze Sadev, secventiala, cu 6 viteze, dezvoltata special pentru a putea sa foloseasca la maximum puterea motorului
Solutiile aerodinamice dezvoltate pentru Dacia Duster No Limit nu sunt decat rareori permise de regulamentele de concurs. Prezinta particularitati care au fost validate in tunelul aerodinamic.
Pikes Peak International Hill Climb este o competitie care are loc in fiecare an pe varful Pikes Peak din Colorado, SUA. Proba are o lungime de 19,99 kilometri, iar diferenta de nivel dintre start si sosire este de 1439 de metri. Punctul maxim al intrecerii se afla la altitudinea de 1862 de metri, iar in total sunt 156 de viraje. Suprafata pe care va avea loc intrecerea este un amestec intre macadam si asfalt. Competitia face parte din calendarul FIA International Events.