BMW a publicat primele fotografii si informatii despre a doua generatie al celui mai mic model al sau, Seria 1. Masina a crescut usor in dimensiuni, vine cu versiuni de echipare mult simplificate si o echipare standard mai bogata. Lansarea in Romania este planificata in a doua parte a acestui an, cel mai probabil in toamna, iar pretul de pornire este de 20.700 euro fara TVA (25.668 euro cu TVA), a anuntat BMW Group Romania, importatorul marcii germane pe plan local.
BMW Seria 1, rival pentru Audi A3 si Lexus CT 200h, ramane singurul model din clasa lui cu tractiune spate. Astfel, speculatiile potrivit carora acest nou Seria 1 ar fi putut veni cu tractiune pe rotile din fata s-au spulberat. Distributia maselor este tipica pentru BMW, 50% pe fata si 50% pe spate.
click aici pentru galeria foto
In premiera pentru Seria 1, toate motoarele pe benzina si diesel au tehnologia BMW TwinPower Turbo (deci toate sunt turbo).
Deocamdata BMW a prezentat doar versiunea cu cinci usi a noului Seria 1 si este de asteptat ca variantele coupe, cu trei usi si cabrio sa fie lansate mai tarziu, probabil in 2012-2013. Pana atunci se vor comercializa masinile bazate pe vechiul Seria 1.
In echiparea standard a noului BMW Seria 1 intra dotari precum: inchidere centralizata, ambele scaune fata ajustabile si pe inaltime, oglinzi electrice, geamuri electrice fata/spate, radio CD (BMW Business) cu sase difuzoare si intrare AUX, aer conditionat. Sistemul de control electronic al stabilitatii DSC (sau ESP) si sistemul de control al tractiunii (DTC), impreuna cu diferentialul electronic blocabil pentru rotile din spate, vin si ele standard.
Pe lista cu optiuni intra climatizare automata, directie sport variabila, scaune ajustabile electric si incalzite, volan multifunctional, oglinda centrala electrocromica, faruri de ceata, trapa electrica si carlig de remorcare. Sistemul de navigatie Professional include hard disk. Printre elementele de personalizare avansata BMW Individual se numara DVD changer, receptor DAB, si sistem audio de 360 W Harman Kardon, cu 12 difuzoare. La masinile cu sistem de navigatie Professional soferul poate monitoriza performantele motorului si cuplul. Exista doua tipuri de afisaje pentru navigatie, unul cu o diagonala de 6,5 inch si unul de 8,8 inch.
Standard sau optional, un functie de versiunea de echipare, pe Seria 1 se mai pot regasi asistent pentru faza lunga (comuta automat intre faza lunga/faza scurta), faruri adaptive, camera video pentru marsarier, sistem de avertizare la parasirea neintentionata a benzii de circulatie (Lane Departure Warning), sistem de avertizare in caz de coliziune iminenta (Collision Warning), cruise control cu functie de franare, limitator de viteza si conexiune la internet.
Noul Seria 1 este primul automobil din segmentul sau ce poate fi echipat (optional) cu transmisie automata cu 8 viteze si care vine standard cu functie Start&Stop, atat pentru variantele cu transmisii manuale, cat si pentru cele automate.
In total sunt disponibile cinci motorizari, dintre care doua pe benzina si trei diesel.
Benzina
- 118i – motor cu patru cilindri in linie, turbo (BMW TwinPower Turbo), cu o capacitate de 1.598 centimetri cubi (cmc), ce dezvolta 125 kW/170 Cai Putere (CP) la 4.800 rotatii pe minut (rpm). Cuplul maxim este de 250 Newton-metru (Nm) intre 1.500 si 4.500 rpm, acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in 7,4 secunde, iar viteza maxima este de 225 km/h. Consumul mediu este de 5,8-5,9 litri de benzina pentru 100 km parcursi, iar emisiile de dioxid de carbon masoara 134-137 grame pe kilometru (*in functie de dimensiunile anvelopelor);
- 116i – motor cu patru cilindri in linie, turbo (BMW TwinPower Turbo), cu o capacitate de 1.598 cmc, ce dezvolta 100 kW/136 CP la 4.400 rpm. Cuplul maxim este de 220 Nm intre 1.350 si 4.300 rpm, acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in 8,5 secunde, iar viteza maxima este de 210 km/h. Consumul mediu este de 5,5-5,7 litri de benzina pentru 100 km parcursi, iar emisiile de dioxid de carbon masoara 129-132 grame pe kilometru.
Diesel
- 120d – motor diesel cu patru cilindri in linie, turbo (BMW TwinPower Turbo), cu o capacitate de 1.955 cmc, ce dezvolta 135 kW/184 CP la 4.000 rpm. Cuplul maxim este de 380 Nm intre 1.750 si 2.750 rpm, acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in 7,2 secunde, iar viteza maxima este de 228 km/h. Consumul mediu este de 4,5-4,6 litri de motorina pentru 100 km parcursi, iar emisiile de dioxid de carbon masoara 119-122 grame pe kilometru;
- 118d – motor diesel cu patru cilindri in linie, turbo (BMW TwinPower Turbo), cu o capacitate de 1.955 cmc, ce dezvolta 105 kW/143 CP la 4.000 rpm. Cuplul maxim este de 320 Nm intre 1.750 si 2.500 rpm, acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in 8,9 secunde, iar viteza maxima este de 212 km/h. Consumul mediu este de 4,4-4,5 litri de motorina pentru 100 km parcursi, iar emisiile de dioxid de carbon masoara 115-118 grame pe kilometru;
- 116d – motor diesel cu patru cilindri in linie, turbo (BMW TwinPower Turbo), cu o capacitate de 1.955 cmc, ce dezvolta 85 kW/116 CP la 4.000 rpm. Cuplul maxim este de 260 Nm intre 1.750 si 2.500 rpm, acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in 10,3 secunde, iar viteza maxima este de 200 km/h. Consumul mediu este de 4,3-4,5 litri de motorina pentru 100 km parcursi, iar emisiile de dioxid de carbon masoara 114-117 grame pe kilometru.
La noul BMW Seria 1 producatorul auto german a simplificat mult liniile de echipare, personalizarea masinii fiind acum mai facila. Exista doua variante de echipare: BMW Sport Line si BMW Urban Line.
Ambele includ scaune cu tapiterie specifica, volan sport imbracat in piele, cotiera reglabila si jante de 16 inch din aliaj usor. Pe varianta BMW Sport Line pot fi puse optional jante de 17 inch, iar standard vine un ornament cromat pentru esapament.
O alta diferenta consta in faptul ca BMW Sport Line are interior cu finisaj negru-lucios, iar BMW Urban Line are finisaje cu aspect de sticla acrilica, disponibile pe alb sau negru, cu accente argintii. In cazul variantei sport lumina ambientala poate fi comutata intre portocaliu si alb, iar pe varianta „de oras” iluminarea interioara poate trece de la portocaliu la albastru roial. Masini are LED-uri pentru iluminare ambientala in zona plafonierei si pe montantii B (in zona prinderii superioare a centurilor de siguranta).
Standard exista un buton care comuta intre mai multe stiluri de condus: Comfort, Sport si Eco Pro. Pe versiunea de echipare BMW Sport Line exista in plus un mod Sport+.
Noul BMW Seria 1 are 4.324 mm lungime (+85 mm fata de generatia pe care o inlocuieste), 1.765 mm latime (+17 mm) si un ampatament de 2.690 mm (+30 mm). Ecartamentul fata a crescut cu 51 mm, iar cel spate cu 72 mm. Inaltimea masinii a ramas aceeasi, dar latimea si lungimea superioare dau un interior mai spatios, spune BMW. Spatiul pentru picioarele pasagerilor din spate a crescut cu 21 mm.
Portbagajul are acum 360 litri, fata de 330 litri, iar prin rabatarea banchetei se poate ajunge la 1.200 litri.
Vechea generatie BMW Seria 1 s-a vandut in circa un milion de exemplare la nivel mondial, de cand a aparut in 2004 si pana in prezent. La fel ca si modelul pe care-l inlocuieste, noul BMW Seria 1 va fi produs in uzina germana Regensburg, alaturi de BMW Seria 3 Sedan, Seria 3 Coupe, Seria 3 Convertible, M3 si Z4. Aceasta uzina a produs 4,5 milioane de automobile in istoria sa de 25 de ani.