Acasa Piata Auto AutoItalia incepe sa vanda Jeep din vara, dar a pus in asteptare activitatile pentru Ssangyong, Honda Motorcycles si Segway

AutoItalia incepe sa vanda Jeep din vara, dar a pus in asteptare activitatile pentru Ssangyong, Honda Motorcycles si Segway

de Adrian Mitrea

Jeep Grand Cherokee 2011 (sursa - Jeep)

Importatorul Fiat in Romania, AutoItalia, va incepe sa importe si sa comercializeze autovehicule Jeep din iunie-iulie, precum si sa relanseze Lancia, a declarat directorul general executiv (CEO) interimar al AutoItalia, Ori Lahav. Pe de alta parte, compania a pus in „conservare” activitatile pentru marcile Ssangyong, Honda Motorcycles si Segway, in sensul ca showroom-urile au fost inchise in asteptarea unor vremuri mai bune pentru piata.

Oficialii AutoItalia au explicat ca Ssangyong se afla intr-un proces de reorganizare si ca nu este oportuna comercializarea marcii in acest moment, iar vanzarile de motociclete Honda si de vehicule electrice cu doua roti Segway sunt prea mici momentan pentru a justifica operatiunile.

Totusi, AutoItalia asigura in continuare servicii si piese pentru Ssangyong, motocicletele Honda si vehiculele Segway.

AutoItalia este importator al marcilor de autovehicule Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Infiniti, Maserati, Abarth, Fiat Professional si Ssangyong in Romania si activeaza din 1993 pe piata. Pe langa aceste marci de autovehicule, AutoItalia mai importa in Romania si motociclete Honda si vehicule electrice cu doua roti Segway.

Daca in 2010 AutoItalia inaugura primele showroom-uri pentru Abarth si Infiniti, marci nou adaugate in portofoliu, in acest an, in iunie-iulie, compania va incepe sa importe si sa comercializeze automobile Jeep. Pentru inceput acestea vor fi comercializate in showroom-urile deja existente si dedicate celorlalte marci importate de AutoItalia, insa pe viitor este posibil ca Jeep sa aiba complexuri auto de sine statatoare, a explicat Ori Lahav, intr-o conferinta de presa organizata miercuri, 4 mai.

El a precizat ca „noua Lancia”, care are o gama formata din masini Chrysler rebranduite, va fi relansata atat in Romania, cat si la nivel european. Despre cealalta marca importanta a grupului american Chrysler, Dodge, Lahav a explicat ca aceasta va disparea din Europa si implicit si din Romania, aceasta fiind strategia Fiat, noul partener al Chrysler.

Cel mai bun an de vanzari a fost 2007 cand a depasit 16.000 de automobile noi, dar criza a dus vanzarile la sub 4.000 anul trecut.

AutoItalia, compania care din 1993 vinde Fiat si alte marci pe piata romanesca, a fost preluata de grupul israelian Levy care activeaza in industria textila, dar este si importator pentru Fiat in Israel de trei decenii. Ori Lahav, cel care va conduce temporar AutoItalia nu a vrut sa spuna cat s-a platit pentru companie, insa a spus ca atat cifrele aparute in presa romana, dar si cele din presa israeliana sunt gresite. AutoItalia a vandut sub 4.000 de masini anul trecut, iar Lahav vrea ca in cativa ani sa se ajunga la 10.000. In prezent dealerii sunt evaluati, iar unii ar putea fi inchisi.

Cifra de afaceri a AutoItalia a fost de 213 milioane euro in 2007, insa a scazut la 91 milioane euro in 2009. Daca in 2007 AutoItalia a inregistrat profit net de aproape sase milioane euro, in 2009 a avut pierderi de peste un milion de euro.

Lasa un comentariu