Producatorul auto britanic MG, detinut de SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation), va incepe pe 13 aprilie productia primului nou model al marcii din ultimii 16 ani, denumit MG6, a anuntat compania.
Modelul MG6 are o caroserie cu haion (de tip fastback) si este echipat cu un motor turbo pe benzina de 1,8 litri ce dezvolta 160 Cai Putere. Propulsorul este cuplat la o transmisie manuala cu cinci viteze. MG6 are suspensie de tip McPherson pe fata si Multi-link pe spate.
Exista trei versiuni de echipare pentru MG6, prima avand un pret de 17.650 euro, a doua de 19.350 euro, iar cea de top de 21.650 euro.
Masina va fi comercializata in Marea Britanie si nu se stie inca daca si cand MG va iesi si pe alte piete cu masinile sale. Firesc ar fi sa o faca, repede, insa orice supozitie e prematura data fiind situatia delicata in care s-a aflat compania in ultimii 5-6 ani. Lansarea unui nou model pare un prim bun pas spre relansare, dar ramane de vazut daca MG6 va fi suficient de competitiv intr-o industrie auto care a facut progrese mari in ultimii ani, timp in care MG a fost spectator la acest spectacol.
Constructorul auto chinez SAIC a preluat uzina MG Rover din Longbridge (Birmingham), in 2007, dupa fuziunea cu producatorul auto Nanjing Automobile Group. La randul sau, Nanjing achizitionase MG Rover in 2005, dupa ce constructorul britanic instrase in procedura de faliment din cauza problemelor financiare.
SAIC, care este partener General Motors (GM) si Volkswagen (VW) in China, a deschis un centru de design la Longbridge, langa uzina MG Rover pe care o detine deja in Marea Britanie.