Acasa Foto Geneva 2011: Opel mizeaza pe nise – conceptul noii Zafira si modelul electric Ampera

Geneva 2011: Opel mizeaza pe nise – conceptul noii Zafira si modelul electric Ampera

de Adrian Mitrea

Opel Ampera (sursa - 0-100.ro)

Conceptul noii generatii a monovolumului Zafira si varianta de serie a masinii electrice cu generator pe benzina Ampera, deci doua automobile de nisa, sunt starurile de la standul Opel la Salonul Auto de la Geneva (1-13 martie).

Supranumit lounge pe roti”, prototipul Zafira Tourer ofera un interior aerisit si luminos, de calitate superioara. Conceptul anticipeaza cea de-a treia generatie a monovolumului Zafira, care va ajunge in showroom-uri spre sfarsitul acestui an. Prima generatie a Zafira a fost lansata in 1999, iar cea de-a doua in 2005.

Pe langa noua Zafira si Ampera, Opel va lansa un SUV de oras in 2012, dar si o decapotabila (inlocuitorul Astra TwinTop – n.r.) si un mic automobil de oras in 2013.

„Am aplicat conceptul de lounge la un autovehicul. (…) Un lounge este locul unde vrei sa evadezi si sa te relaxezi, un loc unde iti doresti sa fii cu adevarat. Am vrut sa oferim acelasi sentiment si in cazul unui monovolum, transformandu-l in lounge-ul in care vrei sa iti petreci timpul”, a declarat Mark Adams, vicepresedintele Opel/Vauxhall Design.

click aici pentru a vedea standul Opel de la Geneva

Pe langa marea noutate Zafira Tourer, la standul Opel mai sunt Ampera, in varianta de serie, precum si versiunile restilizate ale Opel Corsa si Opel Antara.

Opel Ampera, automobil electric cu generator pe benzina, are un pret de referinta de 42.900 euro in Europa, iar cei interesati pot deja sa-si rezerve masina, chiar daca primele livrari se vor face spre sfarsitul acestui an.

Automobilul este derivat din Chevrolet Volt si este pus in miscare, la fel ca si omologul sau, de un sistem de propulsie electric ce dezvolta 150 Cai Putere (CP)/111 kW si un cuplu maxim de 370 Newton-metru. Daca au fost complet incarcate, timp de trei ore la o priza de 220-230 V, bateriile litiu-ion de 16 kWh pot asigura energia necesara pentru parcurgerea a 40 pana la 80 de kilometri.

Un motor pe benzina cu rol de generator asigura energie trenului de rulare electric pentru inca 450 de kilometri, astfel ca Ampera va putea parcurge un total de pana la 500 de kilometri fara sa fie nevoie de realimentare cu energie electrica sau benzina.

Opel Ampera are suspensii independente de tip McPherson pe fata si punte semi independenta pe spate, frane cu discuri pentru toate cele patru roti si functie de recuperare a energiei la franare (ca un dinam de bicicleta).

Masina are o caroserie cu cinci usi si dispune patru locuri, avand 4.404 mm lungime, 1.798 mm latime, 1.430 mm inaltime, un ampatament de 2.685 mm si un portbagaj de 301 litri.

Opel spune ca pentru majoritatea celor care o vor conduce Ampera va fi o masina pur electrica, deoarece studii independe au demonstrat ca 80% dintre europeni conduc mai putin de 60 de kilometri pe zi.

Spre deosebire de masinile hibride avansate, precum Toyota Prius, Ampera va putea parcurge distante mult mai mari doar electric, iar in comparatie cu masinile electrice care nu au un generator pe benzina solutia Opel elimina problema distantei limitate pe care o poate parcurge vehiculul.

Corespondenta de la Geneva.

comenteaza pe gmclub

Lasa un comentariu