Acasa Foto Geneva 2011: Porsche pariaza pe hibride. Cea mai importanta noutate e Panamera S Hybrid

Geneva 2011: Porsche pariaza pe hibride. Cea mai importanta noutate e Panamera S Hybrid

de Adrian Mitrea

Porsche Panamera S Hybrid (sursa - 0-100.ro)

Porsche Panamera S Hybrid, versiunea hibrida a limuzinei germane si cel mai eficient Porsche construit vreodata, este principala noutate de la standul Porsche de la Salonul Auto de la Geneva, la care se adauga, desigur, masina de competitie 918 RSR, si ea tot cu propulsie hibrida.

Panamera S Hybrid are sub capota un motor pe benzina V6 de 333 Cai Putere (CP), ajutat de unul electric de 47 CP, si poate atinge un consum mediu de 6,8 litri de benzina pentru 100 de kilometri, spune constructorul. Cifrele impresionante nu se opresc insa aici. Masina emite doar 159 de grame de dioxid de carbon pe kilometru si accelereaza de la 0 la 100 km/h in 6 secunde, viteza maxima fiind de 270 km/h.

click aici pentru a vedea standul Porsche de la Geneva

Panamera poate rula doar electric pe distante de pana la 2 kilometri si pana la viteze de 85 km/h. Motorul pe benzina este oprit automat pana la viteze de 165 km/h in caz ca nu este nevoie de el (la eliberarea pedalei de acceleratie).

Practic, ansamblul de motoare (termic+electric) care propulseaza Panamera este acelasi de pe Cayenne S Hybrid si de pe Touareg Hybrid, acesta din urma fiind primul care a beneficiat de tehnologie.

Propulsorul electric este alimentat de la o baterie NiMh (Nichel-Metal hidrura). Pentru toate acestea, Porsche cere 115.000 euro, inclusiv TVA.

Desi propulsia hibrida parea antonima cu Porsche in urma cu ceva ani, constructorul auto german marseaza puternic pe tehnologiile ce reduc emisiile de dioxid de carbon. In acest sens, Porsche planuieste cate o versiune hibrida pentru fiecare model, precum si motorizari mai mici.

De asemenea, Porsche a inceput testele experimentale cu primele sale trei masini electrice, derivate din modelul Boxster si propulsate de motoare electrice de 180 kW/245 Cai Putere (CP).

Masina de competitie 918 RSR este si ea prezentata publicului european la Geneva, insa nu mai reprezinta o noutate, fiind deja expusa ca noutate mondiala la Salonul Auto de la Detroit din ianuarie.

Corespondenta de la Geneva.

Lasa un comentariu