A patra generatie a limuzinei Audi A6 va fi lansata oficial in Romania in luna mai, insa pana atunci importatorul, Porsche Romania, preia comenzi pentru masina, la preturi cuprinse intre 42.300 si 57.000 euro, inclusiv TVA.
Deocamdata, Audi a prezentat doar versiunea sedan a noului A6, fiind asteptata pe viitor si varianta break.
click aici pentru galeria foto
In total, noul A6 poate fi echipat cu doua motorizari pe benzina si trei diesel (TDI), avand o plaja de putere intre 130 kW / 177 Cai Putere (CP) si 220 kW / 300 CP. Toate motorizarile au sistem de recuperare a energiei la franare (ca un dinam de bicicleta), energie utilizata pentru alimenta masina in timp ce sta in aglomeratie sau la semafor cu motorul oprit (oprirea propulsorului si repornirea se face printr-un sistem automat Stop & Start).
Benzina:
- 2,8 litri FSI (natural aspirat, fara turbo) de 150 kW / 204 CP, cu un cuplu maxim de 280 Newton-metru (Nm) intre 5.250 si 6.500 rotatii pe minut (rpm). Cuplat la o transmisie cu variatie continua (fara trepte de viteza, denumita multitronic la Audi), acest motor poate duce noul A6 la 100 km/h in 7,7 secunde si la o viteza maxima de 240 km/h. Consumul mediu declarat de producator este de 7,4 litri pentru o suta de kilometri parcursi, iar emisiile de dioxid de carbon pe kilometru se ridica la 172 de grame;
- 3 litri TFSI de 220 kW / 300 CP, cu un cuplu de 440 Nm intre 2.900 si 4.500 rpm. Acest propulsor este supraalimentat printr-un compresor mecanic, pus in miscare de motor si amplasat in interiurul V-ului format de cei 6 ciclindri. Aceasta motorizare poate duce noul A6 la 100 km/h in 5,5 secunde si la o viteza maxima de 250 km/h limitata electronic. Consumul mediu declarat de producator este de 8,2 litri pentru o suta de kilometri parcursi, iar emisiile de dioxid de carbon pe kilometru se ridica la 190 de grame.
Diesel:
- 2 litri TDI (turbo) de 130 kW / 177 CP, cu un cuplu de 380 Nm intre 1.750 si 2.500 rpm. In combinatie cu o cutie de viteze manuala cu sase viteze, acest propulsor asigura noului A6 un sprint pana la 100 km/h in 8,7 secunde si o viteza maxima de 228 km/h. Consumul mediu declarat de producator este de 4,9 litri pentru o suta de kilometri parcursi, iar emisiile de dioxid de carbon pe kilometru se ridica la 129 de grame;
- 3 litri TDI turbo, motor nou dezvoltat, livreaza 150 kW / 204 CP si un cuplu maxim de 400 Nm intre 1.250 si 3.500 rpm. Cuplat la o transmisie cu variatie continua (fara trepte de viteza, denumita multitronic la Audi), acest motor poate duce noul A6 la 100 km/h in 7,2 secunde si la o viteza maxima de 240 km/h. Consumul mediu declarat de producator este de 5,2 litri pentru o suta de kilometri parcursi, iar emisiile de dioxid de carbon pe kilometru se ridica la 137 de grame;
- 3 litri TDI (turbo), cu 180 kW / 245 CP si 500 Nm cuplu intre 1.400 si 3.250 rpm. Acest motor poate duce noul A6 la 100 km/h in 6,1 secunde si la o viteza maxima de 250 km/h, limitata electronic. Consumul mediu declarat de producator este de 6 litri pentru o suta de kilometri parcursi, iar emisiile de dioxid de carbon pe kilometru se ridica la 158 de grame;
In functie de motorizare, noul A6 va putea avea fie tractiune fata, fie tractiune 4×4 (quattro) cu diferential central (crown gear). Pe motorizarile de top Audi mentioneaza ca va oferi pe A6 un “diferential sport”. Un sistem de alegere a tipului de sofat pe care cel de la volan vrea sa-l abordeze (dynamic handling system) este oferit standard.
Toate versiunile de motorizare cu tractiune pe rotile din fata au sistem electronic de control al stabilitatii (ESP) cu setare sportiva si diferential cu alunecare limitata. Pentru un plus de confort va putea fi comandata o suspensie cu perna de aer, precum si un sistem de directie dinamica, mai prompa in reactii.
Noul A6 are 4,92 metri lungime, 1,87 metri latime si 1,46 metri inaltime.
Versiunea hibrida a noului A6 va fi disponibila ulterior lansarii variantelor cu motorizari conventionale, avand tractiune pe rotile din fata. Sistemul de propulsie hibrid este format dintr-un motor turbo pe benzina (TFSI) de 2 litri, ce dezvolta 155 kW / 211 CP, si un motor electric de 33 kW / 45 CP si un cuplu de 211 Nm. Propulsorul electric este amplasat intre motor si cutia de viteze robotizata cu opt trepte (tiptronic). Bateria de 1,3 kWh care alimenteaza motorul electric are dimensiuni reduse si este amplasata in portbagaj, generand o putere nominala de 39 kW. Temperatura din compartimentul bateriei este mentinuta relativ constanta, prin eliminarea caldurii cu ajutorul unor ventilatoare sau prin racire cu freon (aer conditionat).
A6 hibrid va putea atinge viteze chiar si de 100 km/h doar cu propulsie electrica, iar cu bateria complet incarcata, la o viteza constanta de 60 km/h, masina va putea parcurge 3 kilometri fara ca motorul pe benzina sa intre in functiune. Bateria se reincarca la franare sau de la energia motorului pe benzina, atunci cand acesta functioneaza.
Audi A6 cu propulsie hibrida ajunge la 100 km/h in 7,3 secunde si atinge o viteza maxima de 238 km/h, avand un consum mediu de 6,2 litri de benzina pentru 100 km parcursi si emisii de dioxid de carbon de 142 grame pe kilometru (valori estimative).