Acasa Lamborghini Lamborghini Aventador, scapat pe internet

Lamborghini Aventador, scapat pe internet

de Adrian Mitrea

Lamborghini Aventador (sursa - worldcarfans.com)

Prima fotografie cu Lamborghini Aventador a inceput sa circule pe internet cu cateva zile inainte de prezentarea oficiala a masinii, desi constructorul a pregatit inca de la sfarsitul lui 2010 o ampla campanie prin care sa dezvaluie pas cu pas noul model, anuntand mai intai motorizarea si mai apoi detalii despre caroserie.

Odata cu prima fotografie scursa pe internet si publicata de worldcarfans.com se confirma numele Aventador pentru inlocuitorul lui Murcielago, denumire aflata pana acum la stadiul de speculatie. Aparitia fotografiei era oarecum inevitabila din moment ce producatorul a furnizat fotografii oficiale unor reviste, sub embargo.

Aventador vine cu o noua tehnologie constructiva pentru caroserie, cu habitaclu realizat in intregime din plastic armat cu fibra de carbon (CFRP – carbon-fibre reinforced plastics).

Astfel, structura de rezistenta a vehiculului este proiectata dintr-o bucata, asemenea masinilor de Formula 1, si cantareste numai 147 de kilograme. Noua tehnologie folosita va gestiona mai bine absorbtia de energie in caz de accident in comparatie cu structurile traditionale din aluminiu sau otel. Rigiditatea la torsiune este de 35.000 Newton-metru (Nm).

Structura monococa are in partea din fata si din spate bare din aluminiu pe care sunt montate suspensia, motorul si transmisia.

Noua caroserie dezvoltata de Lamborghini are insertii din spuma, inglobate in structura monococa si plasate in puncte strategice pentru a creste rigiditatea caroseriei si pentru a functiona ca distantier intre straturile compozite pentru a indeparta zgomote si vibratii nedorite.

Noul model Lamborghini va avea un propulsor V12 de 6,5 litri, care produce o putere de 700 de Cai Putere si un cuplu de 690 Nm. Motorul este cuplat la o transmisie robotizata revolutionara (ISR), complet noua. Tehnic vorbind, cutia de viteze ISR (Independent Shifting Rod) este o transmisie manuala, dar automatizata (perceputa de utilizator ca una automata). Aceasta cutie de viteze promite timpi de schimbare a treptelor cu 50% mai mici fata de cutiile de viteze robotizate DSG, cu dublu ambreiaj, cunoscute oricum ca fiind foarte rapide. Transmisia ISR are 79 de kilograme, fiind considerabil mai usoara decat cutiile de viteze DSG, noteaza Lamborghini.

Inlocuitorul lui Murcielago va fi cu 30 de CP mai puternic decat cea mai performanta versiune a modelului pe care-l va inlocui (Lamborghini Murcielago LP 670-4 SuperVeloce). Masina va ajunge de la 0 la 100 de km/h in 2,9 secunde, iar viteza maxima se va situa in jurul valorii de 350 km/h.

Lasa un comentariu