Constructorul auto japonez Honda va expune la standul sau de la Salonul Auto de la Geneva (1-13 martie) Honda EV Concept, un automobil prototip bazat pe modelul Jazz, precum si o noua platforma de propulsie hibrida de tip plug-in (conectabila la priza) destinata vehiculelor de dimensiuni medii si mari. Ambele au fost deja expuse ca noutati in SUA acum aproape trei luni.
Honda EV Concept a fost deja expus ca premiera, sub numele de Fit EV, la Salonul Auto de la Los Angeles (19-28 noiembrie), tot atunci fiind prezentata si platforma hibrida.
EV Concept anunta un automobil electric programat pentru lansare in SUA si Japonia in 2012. Data introducerii acestui automobil pe piata europeana nu a fost anuntata.
Conceptul Honda EV este menit sa acopere nevoile zilnice ale unui orasean obisnuit si utilizeaza aceeasi configuratie cu cinci locuri regasita in hatchback-ul Jazz cu motor pe benzina (model cunoscut in SUA sub denumirea de Fit). La introducerea sa in productia de serie, Jazz EV va fi propulsat de un motor electric coaxial alimentat de la o baterie litiu-ion. Masina va avea o autonomie de circa 160 de kilometri si o viteza maxima de 144 kilometri pe ora. Reincarcarea bateriilor se va face in 6 ore la o priza de 230-240 V.
Platforma hibrida de tip plug-in anticipeaza urmatorul pas pe care il va face Honda in domeniu, cu o tehnologie cu doua motoare electrice si un propulsor pe benzina, pregatita pentru lansare tot in 2012.
Tehnologia seamana izbitor de tare cu ceea ce foloseste in prezent Toyota pe gama sa de vehicule hibride, Prius si Auris HSD, in sensul ca sistemul de propulsie al masinii va putea functiona in trei moduri: electric, electric+benzina si doar benzina.
Totusi, diferenta intre cele doua sisteme consta in faptul ca bateriile de pe Honda vor putea fi alimentabile la priza, iar tehnologia Toyota nu permite acest lucru momentan. In 2012 si Toyota va avea la vanzare hibride avansate reincarcabile la priza, ceea ce va face egale sistemele de propulsie, din punctul de vedere al utilizatorului.
O diferenta tehnica ar fi ca Honda va utiliza doua motoare electrice, in timp ce Toyota foloseste unul.