Anul 2011 este decisiv pentru a face functional mecanismul ce a rezultat din cooperarea Fiat-Chrysler la nivel mondial. Pentru Romania se intrevad mai multe scenarii, insa lucrurile se vor limpezi in martie, dupa Salonul Auto de la Geneva.
La inceputul acestei luni, grupul Fiat si-a marit participatia in cadrul grupului american Chrysler de la 20% la 25%, avand posibilitatea sa ajunga pana la 35%, dar treptat, in „pasi” de cate 5%.
Primele semne deja se vad. Fiat a prezentat modelul Freemont, fiind de fapt un Dodge Journey cu sigle Fiat, modelul Fiat 500 a inceput sa fie comercializat in SUA prin intermediul dealerilor Chrysler, iar Lancia va avea in gama un model Chrysler 200 cu propriile sigle. Noutatile vor continua sa vina in acest an.
Grupul auto italian Fiat detine opt marci italiene, Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Ferrari, Maserati, Abarth, Iveco si Fiat Professional (vehicule comerciale – n.r.), iar grupul american Chrysler are marcile Chrysler, Dodge, Jeep si Ram.
Marcile din cadrul Fiat sunt importate in Romania de catre AutoItalia, companie care a semnat deja un precontract cu Mercedes-Benz Romania, reprezentantul local actual al marcilor din grupul Chrysler, pentru a prelua operatiunile (importuri, strategii, operatiuni in general – n.r.).
„Chrysler va fi integrat in reteaua noastra, dar va dura pana in mai-iunie. (…) Am semnat un precontract (cu Mercedes-Benz Romania – n.r.). Contractul final va fi semnat dupa ce vom cunoaste toate datele, pentru ca in acest moment nici Fiat nu a pus toate cartile pe masa”, a declarat presedintele AutoItalia, Herbert Stein, intr-o discutie restransa cu presa.
Inca nu e clar care dintre marcile din cadrul Chrysler vor ramane la vanzare in Europa. Speculatii mai vechi indicau ca ar fi vorba doar de Jeep.
Intrebat cum vor fi integrate operatiunile grupului Chrysler de catre AutoItalia si daca este posibil ca in showroom-urile existente pentru marcile grupului Fiat sa fie comercializate si marcile americane, Stein a spus ca unde este posibil va fi facut acest lucru, iar unde e cazul vor fi construite sau inchiriate showroom-uri separate.
Potrivit sefului retelei de dealeri din cadrul AutoItalia, Cristi Milea, lucrurile se vor limpezi dupa Salonul Auto de la Geneva din luna martie, cand vor fi comunicate oficial planurile Fiat-Chrysler pentru Europa.