Giulietta e un nume frumos pentru o femeie, insa de aproximativ un an a inceput sa reprezinte mai mult decat atat. Inseamna putere, rafinament, placerea de a conduce si de a privi, dar si dorinta Alfa Romeo de a se reinventa in tumultoasa lume auto a secolului XXI.
Concept
Giulietta reprezinta pentru Alfa mai mult decat un automobil modern in care isi pune mari sperante. Este inlocuitorul compactei 147 si reinvierea unei legende rasunatoare din anii ’60.
click aici pentru galeria foto
E drept ca putini stiu asta, dar radacinile istorice ale numelui, si chiar ale designului, sunt foarte puternic ancorate in trecutul marcii. N-ar strica sa arunci un ochi peste articolul nostru dedicat celor 100 de ani de Alfa.
Design
Fiindca sunt relativ rare si desenate aproape fara cusur, masinile Alfa Romeo iti starnesc un fel de emotie ciudata atunci cand le vezi.
E ca atunci cand profesorul te ridica in picioare sa spui lectia si ai emotii chiar daca ai invatat bine.
Giulietta imbina placut trasaturile masinii originale cu cele ale modelului 8C Competizione, care reprezinta varful de lance al marcii in materie de… orice.
Tehnologie, confort si dotari
E gresita ideea potrivit careia Giulietta este de fapt un Fiat Bravo. Are unele piese comune, insa mecanica e radical diferita. De exemplu, la Alfa suspensia spate este independenta, in timp ce la Fiat e semiindependenta.
Fiindca e o versiune de top, masina din test este, evident, multumitoare ca dotari standard. Are faruri cu xenon, aer conditionat cu reglare automata, 4 geamuri electrice, radio CD cu MP3, USB si conexiune Bluetooth, ABS, ESP si sase airbag-uri.
Si ar mai fi un detaliu… semnatura Quadrifoglio Verde. Contrar aparentelor, n-are nicio legatura cu Loteria Romana, dar norocosul care conduce o astfel de Alfa tine in mana volanul unei sportive adevarate. In plus, schimbatorul de viteze retro, din aluminiu, e cel mai placut pe care am pus mana vreodata.
Motorul turbo de 1,8 litri pe benzina ce echipeaza aceasta masina dezvolta 235 de Cai Putere (CP) si o poate trimite la 100 de kilometri pe ora in 6,8 secunde. Raportul putere/performante e deosebit de bun. Chiar daca as vrea sa fac o comparatie cu Audi A3 Sportback sau cu BMW Seria 1, aceasta motorizare Alfa Romeo, cu specificatii atipice si pret rezonabil, trimite orice incercare in derizoriu. Practic, Giulietta Quadrifoglio Verde nu are un rival direct.
La fel ca si fratele mai mic, MiTo, Giulietta dispune de un sistem de control ce permite soferului sa aleaga intre trei moduri de condus, Dynamic, Normal si All Weather (DNA), folosind un buton de langa schimbatorul de viteze. Cum este si firesc, modul Dynamic este foarte placut in extraurban pentru ca exploateaza nervos fiecare strop de benzina. In schimb, in oras, face ca acceleratia sa fie prea violenta, nerafinata. Modul Normal e cel mai indicat intr-o exploatare calma, iar optiunea All Weather reduce mult cuplul pentru a evita patinarea rotilor iarna.
Odata cuplat modul Dynamic, lumina ceasurilor din bord pulseaza o data, semn ca a avut loc „transformarea”. De aici incolo, fiecare apasare a pedalei din dreapta se traduce intr-o accelerare rapida si sustinuta, acompaniata de un sunet discret si fascinant al esapamentului.
Dincolo de senzatiile deosebite pe care stie sa ti le ofere, Giulietta dovedeste ca e si un automobil polivalent. Spatiul pentru pasagerii din spate e decent atata timp cat ocupantii au sub 1,90 metri inaltime, iar portbagajul afiseaza o valoare buna: 350 de litri. Lungimea de 4,35 metri, inaltimea de 1,46 metri, latimea de 1,8 metri si ampatamentul de 2,63 metri sunt cotele ce dau acel spatiu interior optim.
In timp ce tu citesti aceste randuri, Giulietta detine inca titlul de cea mai sigura masina compacta din istorie, potrivit testelor realizate de Euro NCAP.
Si totusi… radacinile ies la iveala.
In primul rand, Alfa Romeo sufera de aceeasi „boala” pe care o au marcile premium aflate sub tutela unui constructor auto generalist. Se simte mirosul de non-premium, ca sa nu zic ieftin. La fel se intampla si la Audi A3, masina in care regasesti prea multe influente Volkswagen.
Giulietta are volan de Fiat, dar cu sigla Alfa Romeo, iar computerul de bord, cu tot cu grafica modesta, tot de la Fiat vine. Ar fi aratat mult mai bine un computer de bord ca al suratei mai mari, 159.
Pe sosea
Oricum, toate aceste mici minusuri cad in plan secund de fiecare data cand te afli la volan. Esapamentul iti asigura o coloana sonora discreta si incitanta, directia e de vis, iar senzatia ca masina asta a fost facuta pentru tine e maxima.
Desi au orientare agresiva, franele si suspensia sunt calibrate ideal pentru a conduce agresiv, dar si calm daca vrei asta.
Mai sunt cateva mici detalii tehnice care contribuie la acest sentiment de precizie chirurgicala pe care ti-l lasa Giulietta. Este vorba de un diferential electronic (denumit Q2) care controleaza riguros invartirea rotilor, eliminand eventuale derapaje nedorite, in favoarea unei abordari dinamice a virajelor. Un alt element tehnic este suspensia spate multilink (independenta), care aduce un plus de stabilitate si confort. Jantele mari, de 18 inch (optionale), au si ele contributia lor la tinuta de drum ferma, insa cred totusi ca cele standard pentru Quadrifoglio Verde, de 17 inch, sunt mai potrivite pentru Romania.
Concurenti
Dupa cum spuneam, Alfa Romeo Giulietta cu fix aceasta configuratie nu are rivali. Tinand cont de faptul ca, macar declarativ, Alfa Romeo e o marca premium, adversarii modelului Giulietta ar fi Audi A3 Sportback si BMW Seria 1. Dar pentru ca exista voci care sustin ca Alfa e un brand putin sub exigentele segmentului premium (near premium), atunci am putea trece la capitolul rivali si compacte performante precum Volkswagen Golf GTI, noul Ford Focus ST si Seat Leon Cupra.
Concluzii
Alfa Romeo Giulietta are un pret de pornire de 18.000 de euro, inclusiv TVA, iar o versiune ca cea pe care am testat-o costa circa 28.000 de euro. E un adevarat chilipir pentru ce poate.
In ecuatie intra desigur si povestea ca masinile italiene nu sunt fiabile, dar ce mai conteaza prejudecatile cand Giulietta e atat de frumoasa si te asteapta sa-i fii Romeo?
7 comentarii
Interesant de punctat ar fi unde se claseaza Giulietta in raport cu Opel Astra IV sau VW Golf VI.
La capitolul design pare peste Golf, dar sub Astra, iar la fiabilitate are de demonstrat daca poate concura cu cele doua modele germane. Ca o parere personala, desi nu am condus Giulietta, pe ansamblu cred ca se pozitioneaza sub cele doua modele.
In alta ordine de idei, acesta este primul material din Garajul Nostru pe 2011, nu? Ca de obicei, foarte reusit…Bravo, baieti, tineti-o tot asa!
Da, e primul test publicat pe anul asta. Multumim pentru aprecieri!
Intr-un versus cu Astra si Golf cred ca Giulietta ar iesi invingatoare. Calitatea materialelor e foarte apropiata la toate cele trei modele, iar despre fiabilitate doar timpul si (viitorii) posesori(i) se pot pronunta.
Fata de Golf si Astra, Giulietta are de partea ei o motorizare si setari generale (felul in care simti ca masina comunica cu tine) superioare celorlalte doua modele germane.
E si normal sa fie asa pentru ca Alfa Romeo este o marca premium (sau near premium), cu accentul pus pe emotional si sportivitate. Ca design, Giulietta pare genul ala de masina care nu se va demoda prea usor, asta probabil si pentru ca vor fi destul de rare pe strazi in comparatie cu Astra si Golf. E greu de dat un verdict clar…
N-ar fi rau sa mergi sa o testezi daca iti starneste un minim interes. Sa ne spui dupa cum a fost 🙂
Desigur, ca orice comparatie, trebuie avute in vedere anumite criterii…Ca o observatie totusi, modelul din test 1.8 TURBO 235 CP benzina nu poate fi comparat nicicum cu Opel Astra 1.6 115 CP din Garajul Nostru. Iar VW Golf VI nu a ajuns inca in Garaj. Altfel spus, pentru a ilustra exact "felul in care simti ca masina comunica cu tine" ar trebui sa vedem ce simtim cand ne urcam intr-o Astra 1.6 TURBO 180 CP. Iar la capitolul design, desigur, totul tine de gustul estetic al fiecaruia. Drept exemplu, nu mi-as cumpara Giulietta doar pentru faptul ca designul interior nu m-ar atrage. Este cu mult in urma Astrei J. As zice chiar in urma Astrei H, ca sa fiu sincer. In schimb, nu contest calitatatile tehnice ale Giuliettei.
Am testat si Astra Turbo de 1,6 litri 180 CP ca "Prima Impresie": http://0-100.hotnews.ro/2009/10/24/prima-impresie-ope…
Masina are nevoie de ceva mai mult de 1,6 litri si 180 CP, probabil un viitor OPC, pentru a se putea bate cu Giulietta Quadrifoglio Verde testata.
Chiar daca In Garajul Nostru nu sunt unele masini, asta nu inseamna ca eu personal nu le-am condus de-a lungul timpului.
Golf GTI e mult mai aproape ca rival pentru Giulietta decat e in acest moment orice Astra.
La parerile despre design nu ma bag 🙂
Bine, Romeo, am inteles ;)…Iti place Giulietta
Spuneam doar ca sentimentele pot fi la fel de intense si in alte masini, iar Astra si Golf nu fac exceptie de aici.
De exemplu, din ciclul "masina asta a fost facuta pentru tine", exista un articol intreg la adresa: http://raduborcea.wordpress.com/2010/07/19/opel-a…
Din nou, o chestiune de gust…Personal as alege 1. Astra, 2.Giulietta, 3. Golf , sau pe toate 3 🙂
"In primul rand, Alfa Romeo sufera de aceeasi “boala” pe care o au marcile premium aflate sub tutela unui constructor auto generalist. Se simte mirosul de non-premium, ca sa nu zic ieftin. La fel se intampla si la Audi A3, masina in care regasesti prea multe influente Volkswagen."
Care e legatura intre Alfa Romeo/Fiat si Audi/VW? Audi este o marca premium, atata prin pret si implicit target, cat si prin calitatea masinilor. Alfa Romeo nu este premium, desi incearca sa fie putin peste gama medie – in specal prin exclusivitate.
Audi nu sufera de nici o boala, si nici A3-ul. Avand in vedere ca testati masini ar fi trebuit sa stiti asta. Sau macar ar fi trebuit sa urcari intr-unul inainte vorbiti. Diferentele, pentru cei atenti si cu spirit de observatie sunt multe. E adevarat ca e platforma de VW Golf, dar asta nu inseamna nici pe departe ca masinile sunt la fel. Singurul lucru comun este motorul, si unele parti de electronica de baza pe care le au masinile, in rest totul este diferit. Pornind de la butonul de actionat geamul si pana la tabla de la masina.
Sumar pot sa zic asa: antifonare superioara, materiale de calitate mai buna peste tot in habitaclu, electronica superioara (de exemplu incalzirea mai rapida a habitaclului in timpul iernii (incalzitor auxiliar – standard), degivrarea mai rapida a oglinzilor, etc), pozitia la volan mai buna, centrul de greutate mai jos, ergonomie mai buna, optiuni mult mai diversificate si mult mai multe, si lucruri subiective – design deosebit, imagine superioara, impresia de calitate, etc. Sunt atat de multe incat nu are rost sa continui, dar ca idee cred ca e destul de suficient incat sa se observe ca diferenta intre ele este mare.
Acum ca pentru unii merita sau nu, e un lucru subiectiv. Unii se multumesc cu Golf, care e o masina foarte buna, altii cu A3, care se poate spune ca pleaca de la Golf, dar este deja in segmentul premium si ofera ceva pentru diferenta de bani – depinde de fiecare cat pretuieste asta.
Aveam o parere buna despre acest site, dar afirmatia din articolul asta a sunat ca nuca in perete, si are zero grame de adevar in ea.
Eu am trecut prin ambele masini si stiu, probabil voi nu daca afirmati asta, sau daca da, atunci este rea-intentie.
am mers cu Golf GTI si cu Giulietta.. Giulietta este o masina care te face sa te simti rafinat, sportiv si tot odata relaxat.. pe cand Golful ma face sa ma simt un om obisnuit cu o manie pentru viteza.
Testati Giulietta e o masina foarte interesanta, cu personalitate..