Lancia va prezenta la Salonul Auto de la Geneva, in martie 2011, o noua generatie a candva varfului de gama Thema, bazata pe noul Chrysler 300C, precum si o noua generatie a modelului de clasa mica (segmentul B) Ypsilon, ce va dispune in premiera de cinci usi, potrivit unor surse din cadrul companiei, citate de Automotive News Europe.
Directorul general al Fiat, Sergio Marchionne, se bazeaza pe noul Ypsilon pentru a tripla vanzarile Lancia in urmatorii patru ani, revigorand astfel marca.
Lancia spera ca Thema va asigura brandului o crestere de imagine, fara insa sa devina un succes comercial.
Vanzarile in cazul Thema sunt prognozate sa fie intre 10.000 si 15.000 de unitati pe an.
Livrarile catre clienti a masinilor Lancia Thema sunt programate sa inceapa la sfarsitul anului 2011. Masina ar urma sa poarte sigla Lancia in Europa continentala si pe cea a Chrysler in Marea Britanie si Irlanda. O alta varianta speculata de presa auto in ultimul an a fost aceea ca vaful de lance de la Lancia sa se cheme Thesis, automobil bazat tot pe 300C.
Grupul italian Fiat detine in prezent 20% din Chrysler.
Versiunea europeana a lui Chrysler 300C va avea diferente minore, cum ar fi o noua grila si suspensii diferite.
Atat Lancia Thema cat si Chrysler 300C vor fi produse la fabrica Chrysler din Brampton (Ontario, Canada).
Noul Chrysler 300C isi va face debutul in SUA in ianuarie 2011, la Salonul Auto de la Detroit, si va putea fi cumparat din primul trimestru al anului viitor.
Fiat si-a propus sa creasca vanzarile Lancia la 300.000 de masini pana in 2014, de la 112.000 in 2009, iar adaugarea variantei in cinci usi pe modelul Ypsilon va face din aceasta masina una mult mai atractiva pentru cumparare.
Actualul model Ypsilon, este bazat pe generatia anterioara a Fiat Punto, si a fost lansat in 2002 doar intr-o varianta cu trei usi, care va ramane in productie pana la sfarsitul lui 2011.
Lancia a construit, de asemenea, un automobil Thema, in perioada 1984 – 1994. Acesta s-a vandut in 358.000 de exemplare. Cea mai recenta nava amiral a Lancia, denumita Thesis, a fost introdusa in 2002 si a fost scoasa de la vanzare la inceputul anului 2009, in urma vanzarilor slabe. In tot acest timp, au fost produse doar 16.000 de automobile Thesis.