Grupul american Johnson Controls, specializat in fabricarea de componente auto, cu afaceri si in Romania, isi extinde afacerile in domeniul fabricarii de scaune auto prin cumpararea companiei germane C. Rob. Hammerstein (CRH), specializata in productia de structuri din metal pentru scaune si alte mecanisme.
Finalizarea achizitiei este conditionata de aprobarile autoritatilor de stat in domeniu si este asteptata sa aiba loc pana la sfarsitul anului 2011. Nu au fost date publicitatii niciun fel de detalii financiare.
„Aceasta achizitie a CRH va imbunatati oferta noastra de scaune. (…) Vom pastra brandul CRH”, a declarat vicepresedintele Johnson Controls, Beda Bolzenius, intr-un comunicat de presa.
Compania C. Rob. Hammerstein poate realiza intregul proces tehnic necesar realizarii unui scaun, inclusiv procesul de dezvoltare al produsului, de la conceperea si producerea componentelor individuale, pana la integrarea lor finala.
Incheierea acestei preluari va permite totodata Johnson Controls sa vina pe piata cu tehnologii si solutii noi, pentru a se putea astfel diferentia de competitorii sai.
„Aceasta tranzactie marcheaza un pas important in istoria companiei noastre. Am analizat cu atentie propunerea facuta de Johnson Controls si am ajuns la concluzia ca reprezinta o oportunitate unica pentru Grupul CRH de a face fata provocarilor viitoare ale acestei industrii, cum sunt globalizarea accelerata si standardizarea”, a afirmat directorul general al CRH, Robert Houston.
CRH va fi integrata in unitatea de metale si mecanisme a Johnson Controls, care face parte din divizia de componente pentru scaune auto Automotive Experience. La C. Rob. Hammerstein lucreaza momentan 3.600 de angajati, distribuiti in noua tari.
Cresterile sunt prognozate sa se realizeze in tarile unde se va realiza productia integrata, si anume in Romania, Ungaria, Turcia, China si Mexic.
Johnson Controls este specializat in sisteme pentru scaunele auto, componente de interior si electronice si detine in Romania trei fabrici (la Pitesti, Mioveni si Ploiesti), fiind unul dintre cei mai importanti furnizori Dacia. Compania intentioneaza sa construiasca o a patra uzina in Romania, la Craiova, pentru a acoperi cererea din partea Ford.