Acasa Design MINI paseste in 2011 cu un nou designer si lanseaza un nou model, un coupe

MINI paseste in 2011 cu un nou designer si lanseaza un nou model, un coupe

de Adrian Mitrea

MINI Coupe Concept la Salonul Auto de la Frankfurt 2009 (sursa - 0-100.ro)

Designerul care a modelat marca britanica MINI in ultimii zece ani, Gert Volker Hildebrand, va fi inlocuit, de la 1 ianuarie 2011, de catre Anders Warming. Anul viitor este important pentru MINI si pentru fanii marcii pentru ca va intra in productie un nou model, un coupe, prezentat in urma cu un an sub forma de concept.

Gert Volker Hildebrand, 57 de ani, va parasi compania la 31 decembrie 2010. El s-a ocupat de designul MINI din ianuarie 2001, relansand marca sub tutela BMW.

MINI Roadster Concept la Salonul Auto de la Frankfurt 2009 (sursa - 0-100.ro)Pornind de la un singur model, asa-numitul MINI classic (trei usi, patru locuri), gama de modele include acum si o decapotabila cu patru locuri (MINI Cabrio), un break (MINI Clubman) si un crossover (MINI Countryman).

In 2011 va intra in productia de serie MINI Coupe, iar in 2012 MINI Roadster, a anuntat grupul german BMW, proprietarul marcii.

Aceste doua modele se vor evidentia in gama marcii prin designul mai indraznet si prin faptul ca vor putea gazdui doar soferul si un pasager, avand un caracter mai exclusivist decat actualele automobile MINI.

Inlocuitorul lui Gert Volker Hildebrand, Anders Warming, lucreaza pentru centrul de design BMW din California, SUA (DesignworksUSA), din 1997.

Un pic de istorie

Primul automobil Mini a fost prezentat pe 26 august 1959 de catre British Motor Corporation (BMC). De atunci multe s-au schimbat, a venit BMW, insa filosofia a ramas aceeasi. Cerintele formulate in anii ’50 de BMC pentru Mini, desenat de Alex Isigonis, constau in dimensiuni exterioare minime, consum redus de combustibil, pret accesibil si performante dinamice remarcabile.

Mini din 1959 avea 3,05 metri lungime si costa 496 de lire sterline (echivalentul a putin peste 580 de euro). In prezent Mini are 3,69 metri lungime si are preturi de baza care pleaca de la circa 16.000 de euro cu toate taxele incluse, de peste 27 de ori mai mari decat primul model.

Inca din primul an, alaturi de primele modele (Morris Mini-Minor si Austin Seven), au fost lansate si alte doua alte versiuni de caroserie, Mini Van si Mini Estate.

Primele modele, Morris Mini-Minor si Austin Seven, se diferentiau numai prin grila radiatorului, capacele rotilor si culoarea caroseriei. Automobilele erau propulsate de un motor cu patru cilindri, montat transversal in partea din fata, care dezvolta o putere maxima de 34 CP dintr-un motor de 848 centimetri cubi.

Performantele celor doua modele erau identice, asa cum era si capacitatea portbagajului (195 litri).

In 1961 gama Mini a fost extinsa cu Mini Pick-Up, urmat de Wolseley Hornet si Riley Elf. Alte doua marci BMC beneficiau astfel de conceptul clasicului Mini, ambele modele iesind in evidenta prin grilele mari ale radiatorului, compartimentul extins pentru bagaje si aripile de tip coada de randunica din spate.

In 1961, inginerul si producatorul de masini sport John Cooper a remarcat potentialul sportiv al Mini si a primit acceptul conducerii BMC de a dezvolta o serie redusa de 1.000 unitati Mini Cooper, care sa ofere un motor modificat, cu capacitatea sporita la un litru si care sa dezvolte 55 CP.

Ulterior, capacitatea motorului a crescut la 1.071 centimetri cubi si puterea acestuia a urcat la 70 CP, la cererea fanilor marcii.

In august 1964, BMC a prezentat o noua versiune a clasicului Mini, gandita initial pentru uz militar si denumita Mini Moke. Acest model dispunea de patru locuri si era decapotabil.

In 1969 a fost lansat un nou model in gama Mini, mai lung cu 11 centimetri decat celelalte, care se numea Mini Clubman. In acelasi timp, Mini Cooper a fost scos din productie, fiind inlocuit de modelul de varf al gamei Clubman, Mini 1275 GT, care dezvolta 59 CP dintr-un propulsor de 1,3 litri.

Intre 1980 si 1983, gama de modele a fost redusa, dupa ce versiunile Clubman, Estate si Van au fost scoase din productie.

Singurul automobil ramas pe linia de fabricatie a fost clasicul Mini, cu motorul sau de un litru, care ajunsese sa dezvolte 40 CP.

Modelul Mini cu numarul cinci milioane a parasit linia de productie a uzinei de la Longbridge in 1986.

In 1990 Mini Cooper a revenit in gama marcii. O ultima varianta a clasicului Mini si-a facut aparitia in 1991, acesta fiind singurul Mini care nu a fost conceput in Marea Britanie, ci in Germania, cand un distribuitor dedicat marcii Mini din landul german Baden a taiat acoperisul modelului clasic Mini, ceea ce a transformat masina intr-un cabriolet.

Rezultatele comerciale pozitive au determinat grupul Rover, pe atunci responsabil cu productia Mini,sa achizitioneze echipamentul de constructie si productie pentru Mini Cabriolet, care, in perioada 1993-1996, a inregistrat vanzari de aproximativ 1.000 unitati.

Productia vechiului model Mini a fost oprita in cursul anului 2000, dupa comercializarea a 5,3 milioane de unitati de-a lungul istoriei marcii.

Dupa o pauza care nu a durat mai mult de un an, marca Mini a fost relansata de catre BMW, care controla Rover Group inca din 1994.

Un nou Mini Cooper a fost prezentat in noiembrie in anul 2000, la Salonul Auto de la Berlin, masina care a ajuns in showroom-uri in 2001.

Gama Mini a trecut la o noua generatie in noiembrie 2006.

MINI Classic Final Edition din anul 2000 (sursa - MINI)

1 comentariu

gigi 5 decembrie 2010 - 23:35

foarte bun articolul

Reply

Lasa un comentariu