Nissan Juke e cel mai interesant experiment de design facut de un producator auto pe o masina de serie, in ultimii zece ani. Unii zic ca e o gluma, altii ca seamana cu o broasca, dar in fond Juke este primul crossover de clasa mica si se conduce fara cusur.
Se poate viziona si pe: Youtube HD | 0-100.ro
Concept
Nissan Juke se trage dintr-un concept de al carui nume romanii au facut bascalie. Se cheama Qazana si a fost prezentat la Geneva in 2009. Atat ideea conceptului, cat si a masinii care a rezultat din acesta, a fost de a veni cu o pata de culoare in crossover de clasa mica (segment B), slab explorat pana acum de producatorii auto.
click aici pentru galeria foto
Design
Fiecare linie de pe Juke e curba si masina pare desenata special pentru copii. In fapt, Juke e o jucarie reala, cu aspect de coupe, pentru copilul din fiecare dintre noi. E aproape imposibil sa fii trist cand vezi sau conduci masina asta.
Motivele de design pe rotund se regasesc peste tot pe masina: la faruri, bara de protectie din fata, consola centrala, butoane, guri de ventilatie si la manerele de deschidere a usilor. Designul indraznet face ca din 10 oameni pe langa care treci, sapte sa se holbeze.
Farurile iti lasa impresia ca sunt proiectoare, din cauza designului barei fata. Sus sunt luminile de pozitie si semnalizare, aparentele proiectoare sunt faruri, iar proiectoarele sunt undeva jos, in partea neagra a barei. Interesant e ca din masina se vede putin capota, la la masininile mai vechi, dar si partea superioara a luminilor de pozitie.
Tehnologie, confort si dotari
Masina e dezvoltata pe platforma B a aliantei Renault-Nissan. Adica are elemente mecanice de la Clio III si Logan, setate ideal pentru a transforma fiecare minut petrecut la volan intr-o joaca.
Spatiul interior si portbagajul sunt tipice pentru o masina de clasa mica, cum e Clio. Totusi, suspensia ferma, inalta si foarte silentioasa redefinesc notiunea de crossover – adica de masina intre clase. Juke e agil ca o masina mica, dar musculos si inalt ca un SUV compact.
Totul la masina asta iti transmite un sentiment de la calitate, de la sunetul infundat pe care-l fac usile cand le inchizi pana la tapiteria plusata de pe scaune ce imita pielea intoarsa. Bordul face nota discordanta, fiind dintr-un plastic foarte dur si aspru, dar macar asamblarea e ireprosabila.
Dincolo de asta, masina are cateva elemente ingenioase. Nissan sustine ca e primul constructor auto din lume care introduce functii duale pentru aceleasi butoane. Concret apasand pe Drive-Mode poti regla cum sa raspunda motorul, iar pe Climate aceleasi butoane, care sunt de fapt niste mici LCD-uri, isi schimba culoarea si functia. Deci 7 butoane au 14 functii. Navigatia (fara harta Romaniei) este preluata de la Qashqai.
Un alt element interesant e ca placa ce acopera portbagajul sta mereu prinsa de haion si se ridica odata cu acesta. Poate fi scoasa usor, dar e un chin sa o prinzi la loc.
Pe sosea
Pe langa interiorul ludic si inovator, Juke surprinde foarte placut pe asfalt. Masina din imagini este echipata cu motorizarea de baza, adica cu un propulsor pe benzina de 1,6 litri ce dezvolta 117 Cai Putere. Acesta poate duce masina pana la 100 de kilometri pe ora in 11 secunde.
Consumul real in Bucuresti e in jur de 10 litri/100 km, dar nici in extraurban nu scade mult sub 8 litri/100 km pentru ca transmisia are doar 5 trepte setate pentru demaraj si motorul sta cam turat. La 130 de kilometri pe ora are circa 4.000 de rotatii pe minut in viteza a cincea.
Din pacate cutia de viteze imbina raiul si iadul pe pamant. Adica treptele faciliteaza demarajul si maneta schimbatorului are miscari scurte, asa cum trebuie, dar levierul se actioneaza de parca n-ar avea ulei si trecerea intre viteze pe diagonala se face cam imprecis. Sa nu mai pomenim ca marsarierul cupleaza aproape mereu din a doua incercare. Poate pe celelalte motorizari cutia functioneaza mai bine.
Concurenti
Juke vine intr-un segment putin explorat de alte marci. Teoretic, Juke nu are niciun rival pentru ca este primul mini SUV de clasa mica construit de la zero pentru a fi ceea ce este. Totusi, la limita, un rival pentru Juke ar putea fi considerat MINI Countryman, insa MINI e o marca premium, nu una de volum ca Nissan.
Concluzii
Masina din imagini costa 19.300 euro, inclusiv TVA, fiind versiunea de echipare de top, cu motorizare de baza. Pretul nu e chiar accesibil, dar pentru acesti bani primesti o masina cu adevarat deosebita si o calitate generala nemaiintalnita in clasa mica.
Multumim Sun Plaza pentru permisiunea de a utiliza parcarea mallului in realizarea acestui test!
9 comentarii
Multumim Sun Plaza pentru permisiunea de a utiliza parcarea in realizarea acestui test!
Ce misto e parcarea. Eu stau in Militari si habar nu aveam ca asa arata parcarea de la Sun. Fata de Afi si Plaza e foarte curata si frumoasa!
Si masina e interesanta. Pare cam ciudata dar cred ca ar fi haios sa conduci una 🙂
Ce este aia 10%? E procent din benzina din rezervor sau ce? Eu stiam ca consumul este reprezentat prin litri la 100 km, nu prin procente. Si nu, Juke nu este primul crossover de clasa mica: Suzuki SX4, Fiat Sedici si Mini Countryman sunt 3 exemple.
Recunosc ca exprimarea cu % este o greseala. Pe scurt, e provenita din limbajul comun al soferilor, limbaj pe care sigur il folosesti si tu. Exprimarea scrisa a ceea ce vorbim este incorecta in acest caz si am corectat. Multumesc de atentionare.
Juke este primul automobil crossover de clasa mica gandit ca atare de la zero. MINI Countryman e o dezvoltare a ceea ce stim cu totii ca inseamna un MINI. Notiunea de crossover e foarte larga in sine. E aproape la fel de larga ca cea de automobil. Orice masina putin atipica poate fi numita crossover. Sedici si SX4 sunt niste compacte usor inaltate, promovate drept crossover. Dupa mine, o masina care are si o versiune sedan (vezi SX4 sedan) de dimensiuni apropiate unui Logan nu prea e crossover. E discutabil termenul.
Consumul in exterior se situeaza la 6,7 l /100 km in conditiile in care nu depasesti 110 km/h. Are exact acelasi consum atat urban cat si extraurban ca si SX 4. Poate atimtestat masina in regim Sport si atunci bineinteles ca a avut un consum mai mare
misto testul, bv
aveti cele mai misto teste de pe online, sa nu zic ca si alea de la tv sunt praf
Testul si imaginile de nota 10 plus.Bravo….
Buna ziua va rog sa ma ajutati.Am un juke 1.5dci an 2011 si de curind am fazut o mufa care era scoasa de undeva si nu stiu de unde.Mufa se afla in partea stinga linga EGR.masina a mers bine pina azi dimineata cind a inceput sa scoata fum alb la rece iar motorul nu a trecut de 3000 ture.Acum si a revenit dar nu stiu de unde a iesit mufa respectiva.Daca stie careva va rog sa ma ajutati
Uite si ajutorul.
1. Mufa nu are cum sa fi iesit de prea departe, verifica cu atentie intr-un perimetru de cel mult cativa centimetri.
2. Mufele utilizate in industria auto nu pot iesi asa usor. Au mereu sigurante, etc… Poate asa a fost mereu si este doar o iluzie ca a iesit ceva de acolo (iar treaba cu fumul alb sa fie chiar o defectiune).
3. Fumul arata clar ca masina are o defectiune, in principal nu e ceva grav, pentru ca motoarele nu se strica dintr-o data. Probabil conductele de admisie aer au cedat, iar masina trage aer fals, calculeaza gresit amestecul aer/carburant.
4. E clar ca nu ai cunostintele sa o repari singur, deci cel mai bine mergi la service. Sa nu strici ceva mai tare!