Acasa Honda Honda prezinta Jazz electric si o noua platforma hibrida, ce va rivaliza cu tehnologia Toyota

Honda prezinta Jazz electric si o noua platforma hibrida, ce va rivaliza cu tehnologia Toyota

de Adrian Mitrea

Honda Fit EV Concept (sursa - Honda)

Constructorul auto japonez Honda prezinta la Salonul Auto de la Los Angeles (19-28 noiembrie), conceptul cu propulsie electrica Fit EV (Fit este numele Honda Jazz in SUA – n.r.) si o noua platforma de propulsie hibrida de tip plug-in destinata vehiculelor de dimensiuni medii si mari.

Masina electrica Fit EV este programata sa fie lansata in Statele Unite ale Americii (SUA) si Japonia in 2012, se arata intr-un comunicat Honda. Data introducerii acestui automobil pe piata europeana nu a fost anuntata.

Interior Honda Fit EV Concept (sursa - Honda)Modelul Fit EV este conceput pentru a satisface nevoile zilnice ale unui orasean obisnuit si utilizeaza aceeasi configuratie cu cinci locuri regasibila in hatchback-ul Fit cu motor pe benzina, model cunoscut in Europa sub denumirea de Jazz. La introducerea sa in productia de serie, Fit EV va fi propulsat de un motor electric coaxial alimentat de la o baterie litiu-ion. Masina va avea o autonomie de circa 160 de kilometri si o viteza maxima de 144 kilometri pe ora. Reincarcarea bateriilor se va face in 6 ore la o priza de 230-240 V.

Platforma hibrida de tip plug-in anticipeaza urmatorul pas pe care il va face Honda in domeniu, cu o tehnologie cu doua motoare electrice si un propulsor pe benzina, pregatita pentru lansare tot in 2012.

Tehnologia seamana izbitor de tare cu ceea ce foloseste in prezent Toyota pe gama sa de vehicule hibride, Prius si Auris HSD, in sensul ca sistemul de propulsie al masinii va putea functiona in trei moduri: electric, electric+benzina si doar benzina.

Totusi, diferenta intre cele doua sisteme consta in faptul ca bateriile de pe Honda vor putea fi alimentabile la priza, iar tehnologia Toyota nu permite acest lucru momentan. In 2012 si Toyota va avea la vanzare hibride avansate reincarcabile la priza, ceea ce va face egale sistemele de propulsie, din punctul de vedere al utilizatorului.

O diferenta tehnica ar fi ca Honda va utiliza doua motoare electrice, in timp ce Toyota foloseste unul.

Platforma hibrida de tip plug-in (sursa - Honda)

Platforma hibrida de tip plug-in (sursa - Honda)

Lasa un comentariu