Acasa Piata Auto Topul marcilor auto ale caror vanzari au crescut cel mai mult in Europa, in octombrie

Topul marcilor auto ale caror vanzari au crescut cel mai mult in Europa, in octombrie

de Adrian Mitrea

(sursa - 0-100.ro)

Anul de criza 2010 e pe cale sa se incheie cu vanzari in scadere pentru majoritatea marcilor prezente pe piata europeana, insa pe fondul unor noi modele bine primite de public, cateva marci au reusit sa-si creasca vanzarile in octombrie, reiese din datele Asociatiei Constructorilor Auto Europeni (ACEA).

In ansamblul ei, piata auto europeana a scazut cu 16,6% in luna octombrie din acest an, comparativ cu aceeasi luna a anului trecut (1,02 milioane unitati vs. 1,23 milioane unitati). Totusi, pe intreaga perioada scursa din 2010 (ianuarie-octombrie) scaderea este mai mica, de 5,5% (11,279 milioane masini vs. 11,938 milioane unitati).

In octombrie, doar sapte marci importante prezente in Uniunea Europeana au reusit sa-si creasca vanzarile:

  • 1. Mitsubishi (+43,2%), multumita lansarii crossoverului ASX
  • 2. Alfa Romeo (+11,4%), multumita modelului Giulietta
  • 3. BMW (+6%)
  • 4. Dacia (+4%)
  • 5. Audi (+2,1%), gratie modelului de nisa A1
  • 6. Volvo (+2%), ca urmare a lansarii noilor S60 si V60
  • 7. MINI (+1,2%)

Vanzarile de automobile noi din Europa au scazut cu 1,6% anul trecut, comparativ cu 2008, de la 14,717 milioane de masini la 14,481 milioane de autoturisme. Piata auto europeana va scadea in acest an, comparativ cu 2009, din cauza disparitiei programelor de tip Rabla, estimeaza ACEA.

Lasa un comentariu