Acasa Piata Auto Tinerii vor sa intre pe Facebook si din masina, se arata intr-un studiu de piata

Tinerii vor sa intre pe Facebook si din masina, se arata intr-un studiu de piata

de Costea Arsene

Volkswagen Milano Taxi Concept (sursa - 0-100.ro)Grupul auto german Volkswagen (VW) a realizat impreuna cu MTV Networks un studiu international care ofera informatii despre interesele tinerilor in materie de valori si folosire a mijloacelor de comunicatii, ce releva dorinta acestora de intregrare a retelelor de socializare in automobile.

Studiul, denumit „MePublic – A Global Study on Social Media Youth”, a vizat tineri cu varste cuprinse intre 14 si 29 de ani, categorie cunoscuta si ca „nativii digitali”, se arata intr-un comunicat al producatorului auto german.

„Scopul nostru este sa intelegem mai bine oamenii tineri si preocuparile lor in materie de relationare, astfel incat sa-i putem atrage prin produsele noastre”, a declarat seful diviziei de Marketing din cadrul Volkswagen, Luca de Meo.

Studiul confirma folosirea intensiva a mijloacelor media de catre asa-numitii „nativi digitali”, in conditiile in care 69% dintre acestia se uita la televizor in fiecare zi, iar 58% acceseaza zilnic retelele de socializare.

Categoria vizata de studiu este, de asemenea, extrem de bine accesorizata cu echipamente media: 94% poseda un telefon mobil, 92% au un televizor si 75% un MP3 player.

Cercetarea confirma anumite preferinte in privinta folosirii mijloacelor media, astfel ca, in Japonia, 40% dintre tineri folosesc telefonul mobil pentru a intra pe retelele sociale, in timp ce in Statele Unite 57% recurg la internet inainte de a-si cumpara o masina, comparativ cu 38% in Japonia, unde clientii prefera sa intre in showroom-uri.

Studiul „MePublic” confirma si ca retelele sociale reprezinta o resursa importanta pentru marketingul companiilor, 43% dintre respondenti postand brandurile lor favorite in astfel de spatii virtuale.

Mai mult, 60% ditre participantii la studiu sunt convinsi ca importanta retelelor sociale va creste in urmatorii ani.

„Masina este inca foarte populara. Ceea ce trebuie sa facem este sa adaugam aplicatii media relevante la dispozitivele deja existente in automobil. Siguranta soferului ramane prioritara”, a spus de Meo.

Volkswagen dezvolta in prezent doua sisteme multi-media care au la baza aplicatii iPhone: „Dieter App”, care furnizeaza recomandari in privinta stilului de condus, a rutei de urmat, putand fi folosit si pentru a intra in legatura cu alti soferi, si o aplicatie care monitorizeaza emisiile de dioxid de carbon eliminate de vehicule in atmosfera.

Metoda de cercetare

Studiul „MePublic – A Global Study on Social Media Youth” are la baza o metoda de cercetare mixta ce combina peste 200 de studii de cercetare academice, studii comerciale de cercetare a pietei media si sondaje cantitative efectuate in 10 tari (Germania, Marea Britanie, Italia, Spania, Franta, SUA, Japonia, Mexic, Australia si Noua Zeelanda), unde au fost intervievati peste 26.000 de tineri in categoria de varsta 14-29 de ani.

Lasa un comentariu