Fabricantul masinilor Mercedes-Benz si smart, grupul auto german Daimler, isi extinde cooperarile pe care le are deja cu Renault si Nissan pentru a acoperi si domeniul masinilor electrice, in incercarea de a atinge tintele de poluare stabilite de Uniunea Europeana.
Renault-Nissan si Daimler au semnat in aprilie 2010 un acord de cooperare pentru realizarea de masini mici, vehicule comerciale usoare si motoare.
„Cooperarea (dintre Daimler si Renault-Nissan – n.r.) va fi extinsa pentru a include toti trei partenerii in proiectul dezvoltarii de motoare electrice, baterii si transmisii”, a declarat seful de Cercetare de la Daimler, Thomas Weber, potrivit Reuters, citat de Automotive News Europe.
Toyota a anuntat deja luni, 13 septembrie, ca va oferi, pana in 2012, o versiune hibrid de tip plug-in pentru modelul sau Prius, pozitionat ca cea mai ieftina masina ecologica.
Cooperarea dintre cei trei mari constructori auto a vizat pana acum dezvoltarea noilor generatii a modelelor smart fortwo si Renault Twingo, precum si fabricarea unor versiuni electrice ale acestor masini si constructia de noi versiuni de caroserie pentru modelele smart si Twingo.
Lupta impotriva emisiilor poluante
Uniunea Europeana si-a propus ca pana in 2020 masinile ce vor fi vandute pe Batranul Continent sa emita, in medie, de 95 de grame de dioxid de carbon pe kilometru.
„Nu vom fi capabili sa atingem tinta de 95 de grame de dioxid de carbon pe kilometru pana in 2020 fara introducerea de automobile electrice care functioneaza pe baterii, dar tehnologia este inca la inceput si nu vom putea sa castigam inclusiv bani cu aceste masini”, a explicat Weber.
Acestea sunt motivele pentru care Daimler a decis sa-si extinda parteneriatele actuale pe care le are cu Renault si Nissan, sperand astfel sa taie din costuri prin realizarea unei productii in serie cat mai mare. Daimler produce in masa motoare in trei si patru cilindri si asteapta ca Nissan sa achizitioneze „un numar din cinci cifre” de propulsoare diesel de la Mercedes, ca parte a intelegerii.
Emisiile poluante ale masinilor produse de Daimler, de la brandul smart pana la sedanurile Mercedes S-class si E-class, se ridica in medie la 160 de grame de dioxid de carbon pe kilometru.
Pentru a putea cobori aceste emisii la niveluri mai acceptabile pentru Uniunea Europeana, Daimler a ajuns in martie 2010 la un acord cu producatorul auto chinez BYD (Build Your Dreams), detinut de miliardarul american Warren Buffett, pentru fabricarea de masini electrice pentru piata chineza.