Acasa Lamborghini Lamborghini trece la masini hibride prin conceptul CTMOVE

Lamborghini trece la masini hibride prin conceptul CTMOVE

de Adrian Mitrea

Teaser Concept Lamborghini  (sursa - Lamborghini)

Producatorul italian de masini sport de lux Lamborghini, detinut de grupul Volkswagen, va prezenta in octombrie, la Salonul Auto de la Paris, conceptul cu propulsie hibrida CTMOVE, marcand astfel, in premiera, deschiderea marcii catre propulsia hibrida (benzina+electric). Prin acest concept, Lamborghini anunta ca se va concentra puternic pe reducerea greutatii masinilor sale, utilizand fibra de carbon.

Lamborghini a inceput pe 6 septembrie o campanie de teasing cu sase episoade prin care urmeaza sa dezvaluie treptat numele si aspectul conceptului, insa situl Salonului Auto de la Paris le-a luat-o inainte oficialilor Lamborghini si anunta ca premiera mondiala pregatita de aceasta marca, pentru Salon, se numeste CTMOVE.

„Lamborghini. Sunet si lumina. Paris 2010. Descopera viitorul masinilor sport”, cam atat spunea Lamborghini in descrierea primei fotografii-teaser cu CTMOVE, publicata pe 6 septembrie (vezi la sfarsitul articolului).

„Redefinim viitorul masinilor noastre super sport in jurul a doua argumente de cumparare: design si performanta. Designul a fost si intotdeauna va fi prioritatea numarul unu si ne vom asigura ca un Lamborghini va putea fi recunoscut gratie stilului sau”, a declarat marti, 14 septembrie, intr-un comunicat de presa, presedintele si directorul general executiv (CEO) al Lamborghini, Stephan Winkelmann. Cu aceasta ocazie a fost prezentata si a doua fotografie-teaser a conceptului pregatit pentru Paris (vezi foto de mai sus).

In ceea ce priveste performanta, seful Lamborghini spune ca prioritatile erau, pana acum cativa ani, viteza maxima, acceleratia si manevrabilitatea.

„In ultimii ani aceste lucruri s-au schimbat. Impreuna cu designul, manevrabilitatea si acceleratia devin tot mai importante. Viteza nu mai e asa de importanta pentru ca toate masinile super sport depasesc 300 km/h si aceasta este o viteza care poate fi rar atinsa chiar si pe circuit, dar altminteri pe drumuri publice. Cred ca trebuie sa facem o schimbare si sa vorbim mai mult despre acceleratie si manevrabilitate”, a spus Winkelmann.

Pentru aceasta, Lamborghini se concentreaza pe reducerea greutatii si mai noteaza ca puterea va fi plafonata din cauza reglementarilor pentru protectia mediului.

„Cuvantul magic este fibra de carbon. Am inceput sa lucram cu fiba de carbon la Sant’Agata Bolognese acum mai bine de 30 de ani si azi, prin cele doua laboratoare din Sant’Agata Bolognese si Seattle, lucram cu o serie de noi tehnologii care ne propulseaza in pozitia de lider in domeniu, pe segmentul masinilor de productie mica. Fiecare nou Lamborghini va profita la maximum de fibra de carbon pentru a reduce greutatea”, potrivit sefului Lamborghini.

Este de asteptat ca prototipul ce va debuta in doua saptamani sa prefigureze liniile inlocuitorului masinii sport Murcielago, care a avut numeroase variante si derivate de la lansarea sa din 2001 si pana in prezent.

O alta ipoteza ar fi lansarea primului automobil cu patru usi al marcii, care este anticipat de conceptul Estoque, prezentat tot la Paris, dar in 2008.

Totusi, liniile futuriste din prima fotografie-teaser par mai degraba sa anunte un nou concept, nu o masina gata sa intre in productie.

Teaser Lamborghini (sursa - Lamborghini)

Lasa un comentariu